Aesthetics of Visual Formation in Contemporary Algerian Poetry - Aesthetic Approach to Punctuation

  • فتيحة العزوني جامعة وهران

Abstract

  The contemporary Algerian poet realized that poetic writing was no longer centered on language alone. And his transition from temporal discourse to spatial discourse came after he invested the technological potential in light of which re-engineering the space of the typography of the poem. The search of punctuation marks as a visual icon for the purpose of placement at the touch of the approach, drawing the Algerian poet "Ezzedine Mihoubi" poetic - "In the beginning, Oras was the field of our research on his procedural side, inquiring about how the functions of punctuation are moving.

Metrics

Metrics Loading ...

References

-المعاجم:
-ابن منظور ( محمد بن مكرم بن علي أبو الفضل جمال الدين )، لسان العرب، دار الحديث القاهرة، مصر، ( د . ط )، 2003، ، مج4.
2-الدواوين:
-عز الدين ميهوبي، في البدء ..كان أوراس، دار الشهاب، باتنة، الجزائر، ط 1، 1406 هـ / 1985.
المراجع:
- عبد العليم إبراهيم، الإملاء و الترقيم في الكتابة العربية، مكتبة غريب، (د. ط )،( د.تا) .
- العوني عبد الستار، مقاربة تاريخية لعلامات الترقيم، مجلة عالم الفكر ، مج:26، ع:2، الكويت 1997.
فهد خليل زايد، علامات الترقيم في اللغة العربية، دار يافا العلمية، عمان، الأردن، ط:1، ،2011.
- محمد الصفراني، التشكيل البصري في الشعر العربي الحديث (1950-2004)- بحث في سمات الأداء الشفهي "علم تجويد الشعر ، النادي الأدبي، الرياض، الطبعة الأولى:2008.
- محمد الماكري، الشكل والخطاب ـ مدخل ظاهراتي ، المركز الثقافي العربي، الدار البيضاء، المغرب ط 1، كانون الثاني 1991 .
Published
2019-09-02
How to Cite
العزونيف. (2019). Aesthetics of Visual Formation in Contemporary Algerian Poetry - Aesthetic Approach to Punctuation. Bidayat, 1(2), 82-95. Retrieved from http://journals.lagh-univ.dz/index.php/bid/article/view/1150
Section
Articles