Brand name selection is an essential step towards the success of the organization

  • mohamad Eajilat University of Ghardaia
  • khathir Chin university of M'Sila
Keywords: Trademark, Brand Name, Foreign Trademarks

Abstract

The survival of the brand in the market depends on the solidity of the foundations on which it is built, and for this the Foundation attaches great importance to building the brand out of familiarity with all its components and the most important of these components the name, and this study came to highlight the importance of the latter and the methodology of choosing it through several stages that the institution must follow To come up with a strong name that allows her to form a positive mental image. As we discussed these stages in detail, trying to highlight the types of trademark names that can be used, concluding the study by addressing some of the names of well-known trademarks, their meanings and the origin of their name.

References

Alain Kruger et .al, Marketing" Mini manuel",2ème édition, Dunod, Paris, France, 2015, p 162.
Alina Wheeler, Designing Brand Identity, 3 rd edition, John Wiley Sons,Inc, New Jersey, USA, 2009, p 20.
Benoît Héry et Monique Wahlen, De la marque au branding, Vers un nouveau modèle : le cloud-branding, édition Dunod, Paris, France, 2012, p 12.
Catherine Lalanne-Gobet, Créer un nom de marque et un nom de domaine, éditions d’Organisation, Groupe Eyrollesn, Paris, France, 2009, p 33.
Catherine VIOT, LE Marketing, 4th edition, édition Gualino  Lextenso, Paris, France, 2014, p 147.
Chantal Lai, La Marque, 2ème édition, Dunod, Paris, France, 2009, p 11.
Claude Demeure et Sylvain Berteloot, Aide-Mémoire Marketing, 7 ème édition, Dunod, Paris, France, 2015, p 139.
Jacky Tai, A Get a Name: Rules to Create a Great Brand Name, Marshall Cavendish Editions, Singapore, 2009, p 38.
Sergio Olavarrieta et .al, “Derived versus full name brand extensions”, Journal of Business Research, vol 62, Elsevier, Amsterdam, Netherlands, 2009, p 899.
زكرياء أحمد عزام وآخرون، مبادئ التسويق الحديث، الطبعة الخامسة، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة، عمان، الأردن، 2015، ص 207.
لرادي سفيان الورثيلاني، إدارة العلامات التجارية- من الأسس المفاهمية إلى القرارات التسويقية-، الطبعة الأولى، دار أسامة للنشر والتوزيع، عمان، الأردن، 2016، ص 52.
محمد عبد العظيم أبو النجا، تسويق العلامات: فعاليات بناء العلامات الرابحة، الطبعة الأولى، الدار الجامعية، الاسكندرية، مصر، 2012، ص ص 70، 71.
يسار فواز الحنيطي، الحماية القانونية للعلامة التجارية المشهورة، الطبعة الأولى، دار وائل للنشر والتوزيع، عمان، الأردن، 2015، ص 125.
Published
2021-03-08