Online Advertising and its Impact on Consumer Behavior “An analytical study of the views of a sample of the surfers the website of Tourist”
Abstract
This paper seeks to identify the impact of online advertising On the image of the tourist destination by an analytical study of the views of a sample of consumers of the services provided by tourist websites, the study identified independent variable was the) online advertising , and the dependent variable) Tourist destination image(, and to achieve the objectives of the study questionnaire was developed for the purpose of collecting data from respondents and reached a population (54) single, to reach to study in the last set of results was notably: That there is a role for the dimensions of the online advertising adopted by air Algeria on the behavior of individuals.
The study recommends the latter need to increase more attention online advertising programs have an important role to give members in the consumer behavior.
References
Dément.L et autres, communication des entreprises : stratégies et pratiques, NATHANE, 2000, p9.
- Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S. and Hogg, M.,Consumer Behavior: A European Perspective, Financial Times Press, 2010, PP.290-293.
ANDERSON,D,R., SWEENEY, D,J. & WILLIAMS,T,A, Statistics for Business and Economics, 4th ed, West Publishing Company, 1990.
Andrew Mccormick, Porsche allocates one-fifth of marketing spend to online ads, Ebsco, News NMA (nma.co.uk), 2007. Srivastava Priyanka, “a study on impact of online advertising on consumer behavior (with special reference to e-mails)”, International journal of engineering and management sciences, 2012, PP:461-465.
Arch G. Woodside, Carol M. Megehee, Perspectives on Cross-Cultural, Ethnographic, Brand Image, Storytelling, Unconscious Needs, and Hospitality Guest Research,Emerald Group Publishing, 2009, P.145.
Daniel Caumont, la publicité, Dundo, France, 2001, P21.
Echtner, C. M. and J.R.B. Ritchie. «The meaning and measurement of destination image », Journal of Tourism Studies, 1991, P2.
Judy Strauss, and Raymond Frost, E- marketing ,Pearson education international. Prentice Hall. 2009 P286.
Laurent Botti, Nicolas Peypoch, Bernardin Solonandrasana, Ingénierie du tourisme: concepts, méthodes,applications, De Boeck Supérieur, 2008, p.20.
Loiacono, E., Taylor, N. and Watson, R.T, Effective web advertising: foreground, background, or sideground, Journal of Interactive Marketing, under review, 2001, P.43.
P.Kotler, B.Dubois, Marketing management, Vuibert, Paris, 10e éd, 2000, P.554.
Taining, Yang, "the Decision Behavior of Facebook Users", Journal of Computer Information Systems. Taipei, Taiwan, 2011, PP.50-59.
Yang Taining, the Decision Behavior of Facebook Users. Journal of Computer Information Systems, Taiwan, 2011, PP50-59.
Yang Taining, the Decision Behavior of Facebook Users. Journal of Computer Information Systems, Taiwan, 2011, PP50-59.
حجاب محمد منير، الإعلام السياحي، ط1، دار الفجر، 2003، ص23.
داليا محمد تيمور زكي، الوعي السياحي والتنمية السياحية مفاهيم وقضايا، مؤسسة شباب الجامعة، الإسكندرية 2008، ص13.
سومية بن حدو، هاني حامد الضمور خديجة، "الصورة المدركة للبتراء كمقصد سياحي من وجهة نظر السياح الأجانب"، دراسات العلوم الإدارية، المجلد38 ، العدد1، 2011، ص6.
فايز جمعة النجار، نبيل جمعة النجار وماجد راضي الزعبي، أساليب البحث العلمي منظور تطبيقي، دار الحامد للنشر والتوزيع، عمان، 2009، ص90.
فؤادة البكري ،العلاقات العامة في المنشأت السياحية، ط1، عالم الكتب، القاهرة2004، ص5.
محمد الحجار، "أثر الإعلان التجاري على السلوك الشرائي لمستخدمي خدمات الهواتف الذكية المحمولة في مدينة عمان- دراسة ميدانية"، رسالة ماجستير، جامعة الشرق الأوسط، الأردن، 2011.
ندى يحي، "العوامل المحددة لتبني التجارة الالكترونية وأثرها على الأداء التسويقي)دراسة تطبيقية على عينة من الشركات العاملة في مدينة عمان("، رسالة ماجستير، جامعة الشرق الأوسط، الأردن، 2012.