The impact of direct marketing on customer loyalty Case study institution Djezzy-Laghouat-

  • charaf zaui University of Ammar Thleiji, Laghouat - Algeria
  • abdeldjabar mokhtari University of Ammar Thleiji, Laghouat - Algeria

Abstract

 this study aims to know the impact of the direct marketing on customer loyalty in the institution Djezzy in Laghouat, by his most important méthodes and  how to affact customer loyalty, wich has bacome important for instisutions to achive the continuity and leadership, the researcher used a questiinnaire that was distributed to a sample of the study  and we have used (SPSS.21.) to process the data.

The results of the study showed the existence an impact between direct marketing and loyalty  ,and the Good uses of direct marketing methods (selling men,online contact,the phone…) helps achive customer  loyalty.

References

1.Philipe Kotler(2010), « marketing management » , public union, paris, p.75.
2. Lindon Lindevie(2013), « Mercator » ,édition Dalloz,p102
3.Lasary(2013), « le marketing c’est facile », édition es-salem,paris,p183
4.فريد كورتل(2010)، "الاتصال التسويقي"،دار الكنوز و المعرفة العلمية للنشر و التوزيع، الأردن،ط1، ص.ص273-274.
5.Gary Armstrong, Philipe Kotler, « principale of marketing »,paris, p986.
6. محمد حسن الرفاعي العطار (2017)، » البيع عبر شبكة الانترنت « ، دار الجامعة الجديدة، مصر، ط2،ص34.
7.حميد الطائي(2008)، » البيع الشخصي و التسويق المباشر « ، دار اليازوري للنشر و التوزيع، الأردن، ص.ص.124-125.
8. بشير العلاق(2010)، »الاستراتيجيات التسويقية في الانترنت « ، دار المناهج للنشر، الأردن،ص109.
9.صورية طيب الزغميتي(2009)، » ولاء العميل لمنتجات المؤسسة-دراسة حالة مؤسسة موزاية-« ،مذكرة ماجستير،كلية العلوم الاقتصادية و علوم التسيير، جامعة البليدة، الجزائر، ص17
10.Tean Marcle(2013), « stratégies de fidélisation »,édition d’organitation,paris,p26
11.سارة موساوي، »اثر التسويق الداخلي في تنمية الولاء للعلامة التجارية -دراسة ميدانية لمؤسسة موبيليس للاتصالات الخلوية بالجزائر « ، مجلة دراسات الاقتصادية35(1)،الجزائر:جامعة زيان عاشور الجلفة، ص138، على خط: https://www.asjp.cerist.dz/en/article/62827، تاريخ الزيارة(03/03/2020).
12. Bernard Caizzzo(2000), « les centres d’appelles le nouvel outil de la relation client »,édition Dunod, paris ,p54.
13.Pierre Morgent(2015), « fidéliser vos clients », édition d’organitation,paris,p26
Published
2021-03-13