The Role of analyzing Internal Marketing Environment in selecting The Entry Strategy to International Markets: Case Study Cevital Group

  • NOUH FAROUGI University of Batna 1, Algeria
  • Mohamed lamin aloun Ali Lounisi University - Blida 2 -, Algeria
Keywords: Public Marketing Environment, Marketing Environment Analysis, Entrance Strategy, Opportunities & Threats, Cevital Group

Abstract

The world is witnessing a great expansion of international business resulting from the rapid developments in international markets and the desire of institutions to grow and expand, these transformations have made the international marketing environment especially the public has a major impact on the institution.

This study aims to highlight how Cevital Group select the suitable strategy for entering the international markets starting from opportunities and threats resulted from changes in the public marketing environment, the most important study results is the difficulty in controlling and denominating the changes in the public marketing environment which characterized by complexity and instability

References

.Nadia Benitok et autres(2005) , Développement de l unité commerciale, Dunod, Paris, p164.
.محمود جاسم الصميدعي، ردينة عثمان يوسف (2007)، ادارة الاعمال الدولية، دار المناهج للنشر والتوزيع، الاردن، ص32.
.ثامر البكري (2006)، التسويق (أسس ومفاهيم معاصرة)، دار اليازوري، الاردن، ص49.
.نزار عبد المجيد البرواري، أحمد محمد فهمي البرزنجي (2004)، استراتيجيات التسويق (المفاهيم، الاسس، الوظائف)، دار وائل للنشر والتوزيع، الاردن، ص76.
.رضوان المحمود العمر (2007)، التسويق الدولي، دار وائل للنشر والتوزيع، الاردن، ص29.
.مصطفى محمود أبو بكر، فهد بن عبد الله النعيم (2008)، الادارة الاستراتيجية وجودة التفكير والقرارات في المؤسسات المعاصرة، الدار الجامعية، مصر، ص129.
.مصطفى محمود ابو بكر (2010)، المرجع في التفكير الاستراتيجي والادارة الاستراتيجية، الدار الجامعية، مصر، ص225.
.احمد عبد الرحمن احمد (2001)، مدخل الى ادارة الاعمال الدولية، دار المريخ، المملكة العربية السعودية، ص ص 156-157.
.سامح عبد المطلب عامر (2010)، ادارة الأعمال الدولية، دار الفكر، الأردن، ص36.
.Naresh Malhotra ) 2007( , Etudes marketing (avec SPSS), 5ème éd, pearsoneducation, France, p651.
.علي ابراهيم الخضر (2007)، ادارة الاعمال الدولية، دار رسلان للطباعة والنشر، سوريا، ص ص 156-160.
.Denis Pettigrew, Normand Turgeau(2007 ), marketing, 3ème éd, mc-grew, france, P362.
.صلاح عباس (2005)، الإدارة الإستراتيجية للمنظمات في ظل العولمة، مؤسسة شباب الجامعة، مصر، ص 64.
.عمر محمود ابو عيدة (2012)، الدخول الى الاسواق الخارجية: العقبات والموانع (دراسة ميدانية من وجهة نظر المصدرين)،المؤتمر الاقتصادي حول نحو تعزيز تنافسية المنتجات الفلسطينية، جامعة القدس المفتوحة، ص12.
Denis Pettegrew, Normand Turgeon)1990(, marketing, 2èmeéd, Mc Grew-Hill, Paris, P 374.
.بديع جميل قدو (2009)، التسويق الدولي، دار المسيرة، الاردن، ص178.
.عبد السلام ابو قحف (2003)، الاشكال والسياسات المختلفة للاستثمارات الاجنبية، مؤسسة شباب الجامعة، مصر، ص33.
.فارس فضيل (2004)، اهمية الاستثمار المباشر الاجنبي في الدول العربية مع دراسة مقارنة بين الجزائر، مصر والمملكة العربية السعودية، اطروحة دكتوراه، جامعة الجزائر، ص ص 13-14.
.علي عباس (2007)، ادارة الاعمال الدولية (الاطار العام)، دار الحامد للنشر والتوزيع، الاردن، ص30.
.شارلزهلوجاريث جونز (2001)، الادارة الاستراتيجية (مدخل متكامل)، ترجمة رفاعي محمد رفاعي، محمد سيد احمد عبد المتعال، دار المريخ، المملكة العربية السعودية، ص ص435-550.
.Laurence billard)2006(, analyse des marchés et des risques-pays et stratégie de développement international de l’entreprise, office des publications universitaires, France, p63.
.محمود صالح قائد الارياني (2013)، اندماج الشركات كظاهرة مستحدثة، دار الفكر الجامعي، مصر، ص ص37-38.
.نشات علي عبد العال (2012)، الاستثمار والترابط الاقتصادي الدولي، دار الفكر الجامعي، مصر، ص186.
.سلام الربضي(2009)، النفوذ العالمي للشركات عبر الوطنية ( اشكالية العلاقة بين الدولة وراس المال)، دار المنهل اللبناني، لبنان، ص ص48-52.
.براق محمد، عبيلة محمد، مرجع سابق (2006)، دفع الصادرات الجزائرية خارج المحروقات باستخدام مقاربة التسويق الدولي، مجلة اقتصاديات شمال افريقيا، (4)، الجزائر: جامعة حسيبة بن بوعلي، ص147.
.عبد الكريم بعداش (2008)، الاستثمار الاجنبي المباشر واثاره على الاقتصاد الجزائري خلال الفترة 1996-2005، اطروحة دكتوراه في العلوم الاقتصادية، تخصص مالية ونقود، جامعة الجزائر، ص ص122-123.
.محمد حسين العيساوي واخرون (2012)، الادارة الاستراتيجية المستدامة (مدخل لادارة المنظمات في الالفية الثالثة)، الوراق للنشر والتوزيع، الاردن، ص ص484-503.
. سامي سلامة نعمان (2008)، الشركاتدولية النشاط واثرها على المنافسة والعمالة والتصديرفي الدول النامية، دار النهض العربية للنشر والتوزيع،القاهرة، ص ص 130-131.
.سعد علي العنزي، جواد محسن راضي (2011)، التحالفات الاستراتيجية في منظمات الاعمال (مفاهيم –مداخل – تطبيقات)، دار اليازوري، الاردن، ص ص13-14.
.اختصار لـ Polly VinylChloride ويعرف عادة بـ: الفينيل، وهو نوع من البلاستيك المستعمل بدمجه مع مكونات اخرى ووضعه في درجات حرارة مرتفعة.
Published
2021-03-14