Adapting university’s education methods and programs in view the lessons extracted from the Corona pandemic - a proposed model in the field of economic, business and management sciences -

  • Abdelkader kadri Abdul Hamid Bin Badis University
Keywords: Education, technology, crisis, LMD system, Covid-19

Abstract

This study addresses the incorporate process between remote education and the education based on presence to resume the educational process at the Algerian University given the covid-19, via trying to suggest a model based on this principle with application to the field of economic, commercial and management sciences, As this model addresses  all aspects related to the means, materials and interested parties in the educational process with a forward-looking view of any unexpected future circumstances 

References

- إبسوس(Ipsos) . (2020). سلسلة دراسات تأثير جائحة C19 التأثيرات على الشركات الصغيرة و المتوسطة دراسة آراء المدراء و المالكين. الأردن: Ipsos.
- الأمم المتحدة. اللجنة الاقتصادية والاجتماعية لغربي آسيا(ESCWA). (2020). استجابة إقليمية طارئة للتخفيف من تداعيات الوباء فيروس كورونا. الأمم المتحدة(UN).
- اللجنة البيداغوجية الوطنية لميدان التكوين في العلوم الإقتصادية والتسيير والعلوم التجارية. (لا يوجد سنة النشر). توجيهات هامة. الجزائر.
- أمجد البيايضة. (9, 2020). وقفة مع جائحة كورونا. مجلة التدقيق الداخلي .
- سحر سالم أبو شخيدم، خولة عواد، شهد خليلة، عبد الله العمد، و نور شديد. (2 7, 2020). فاعلية التعليم الإلكتروني في ظل انتشار فيروس كورونا من وجهة نظر المدرسين في جامعة فلسطين التقنية (خضوري)". المجلة العربية للنشر العلمي .
- صدام محمد محمود، و علي إبراهيم حسين. (2020). تداعيات الأزمات والنوازل المجتمعية على الممارسات المحاسبية فيروس كورونا ( )COVID-19أنموذجا. مجلة تكريت للعلوم الإدارية والاقتصادية ، 16 (49).
- عبد القادر قادري. (2020). المعالجة الإلكترونية للبيانات وأثرها على نظام المعلومات المحاسبي للمؤسسة الإقتصادية. مجلة أبحاث اقتصادية معاصرة .
- محمد قیس عادل القنبري. (2020). آثار تفشي وباء كورونا على الأعمال المحاسبية مراجعة نظرية لمنشورات الأربع الكبار والمنظمات المهنية المحاسبية. platform Arid.
- وزارة التعليم العالي والبحث العلمي الجزائرية. (2011). الدليل العلمي لتطبيق ومتابعة ل م د. الجزائر: ديوان المطبوعات الجامعية.
- وزارة التعليم العالي والبحث العلمي الجزائرية. (2011). قرار رقم 712 مؤرخ في 03 نوفمبر 2011 يتضمن كيفيات التقييم والتدرج والتوجيه في طوري الدراسات لنيل شهادتي الليسانس والماستر. الجزائر.
- Ministère de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche Scientifique. (2011). Guide pratique de mise en œuvre et de suivi du LMD. L’OFFICE DES PUBLICATIONS(OPU).
- Ministre de L’enseignement Supérieur et de la recherche Scientifique algérien, Offre de formation L.M.D. LICENCE ACADEMIQUE.
- Ministre de L’enseignement Supérieur et de la recherche Scientifique algérien. (2014). Offre de formation L.M.D. LICENCE ACADEMIQUE. Ministre de L’enseignement Supérieur et de la recherche Scientifique algérien.
- Partner, R. &. (2020). Main accounting implications of the impact of COVID-19. Madrid: Rödl & Partner.
- The Australian Institute of Company Directors (AICD), Chartered Accountants Australia and New Zealand (CA ANZ) and CPA Australia. (2020). IMPACTS OF COVID-19 ON ANNUAL REPORT DISCLOSURES A guide for directors, preparers and auditors. Australia: Australian Institute of Company Directors, Chartered Accountants Australia and New Zealand and CPA Australia.
Published
2021-04-29