The impact of services e-marketing in achieving the customer perceived value A case study of Ooredoo Telecom Corporation in Algeria

  • Malika Tolba Larbi Tebessi University
  • Houda Bouhnik Larbi Tebessi University
Keywords: services e-marketing, perceived value, marketing mix, Ooredoo

Abstract

This study aimed to know the extent to which the services e-marketing contributes to create the customer perceived value in Ooredoo, The activities of organizations today are no longer focused on service offerings as much as they focus on value offers, this latter can be achieved through the electronic media on which e-marketing depends. The study focused on the approaches to the marketing mix, and highlighted its impact on creating perceived values for Ooredoo’s customers.

          The study based on the descriptive analytical approach, And the use of the statistical analysis program SPSS 23 and its application on 112 forms, It concluded that there is a statistically significant effect of the e-marketing mix on the perceived value of Ooredoo customers, and the most important recommendations offered were the need for Ooredoo to establish interactive relationships with its

customers to have a positive impact in the community about the values which offers them.

References

1- Blankson, C., & Stavros P., K. (2010). The Development and Validation of a Scale Measuring Consumer/Customer-Derived Generic Typology of Positioning Strategies. Journal of Marketing Management, vol 20 issue 1-2, pp. 5-43.
2- Chong, W. K.,Dong, B.,& Nan, Z. (2015). E-marketing services and e-marketing performance. Journal of Marketing Management, vol32 issue1-2, pp 149-178.
3- Dominici, G. (2009). From Marketing Mix to E-Marketing Mix. International Journal of Business and Management, vol4 issue9, pp. 17-24.
4-Jansri, W. (2018). Consumer Perceived Value: A Systematic Research. International Journal of Management and Applied Science, vol4 issue9, pp. 20-25.
5- Kucuk, S. U. (2011). Towards integrated e-marketing value creation process. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, vol 12 issue 4, pp. 345-363.
6- McFarlane, D. A. (2013, 4). The Strategic Importance of Customer Value. Atlantic Marketing Journal, vol 2 issue 1, pp. 62-74.
7- Mulki, J. P., & Jaramillo, F. (2011). Ethical reputation and value received. International Journal of Bank Marketing, vol29 issue5, pp. 358-372.
8- Ravald, A., & Grönroos, C. (2012). The value concept and relationship marketing. European Journal of Marketing, vol30 issue2, pp. 19-30.
09- Slehi, M., Hanieh, M., Mohammadreza, A., & Abyari, M. (2012, January). Dissimilarity of E-marketing VS traditional marketing. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, vol2 issue1, pp. 510-515.
10- Smith, J. B., & Mark, C. (2007, 12). Customer Value Creation: A Practical Framework. The Journal of Marketing Theory and Practice, vol15 issue1, pp. 07-23.
11- الحميري موفق عدنان عبد الجبار ، رامي فلاح الطويل. (2016). التسويق الاستراتيجي لخدمات الفناق والسياحة توجه حديث متكامل. دار الحامد للنشر والتوزيع. عمان.
12- الزعبي علي فلاح. (2008). إدارة التسويق (مدخل تطبيقي،استراتيجي،وظيفي). اليازوردي العلمية. عمان.
13- النسور إياد عبد الفتاح، عبد الرحمن بن عبد الله الصغير. (2014). قضايا وتطبيقات تسويقية معاصرة. دار صفاء للنشر والتوزيع. عمان.
14- صبرة سمر توفيق. (2010). التسويق الإلكتروني. الإعصار العلمي للنشر والتوزيع. عمان.
15- عبدالقادر محمد عبدالقادر. (2011). إدارة التسويق عالم من الابداع. المكتبة العصرية. القاهرة.
16- عبدالله مجدي محمد. (2014). التسويق الالكتروني الفعال. ماهي للنشر والتوزيع. الاسكندرية
17- غوبتا سونيك ،ليهمان دونالد. (2006). إدارة العملاء كاستثمارات طويلة الأمد. (أمين الأيوبي). الدار العربية. بيروت.
18- فرغلي عبد الله. (2012). تكنولوجيا المعلومات ودورها في التسويق التقليدي والالكتروني. إيتراك للطباعة والنشر والتوزيع. القاهرة.
19- ممدوح عبد الفتاح أحمد. (2020). أثر التسويق الرقمي على القيمة المدركة للعميل "دراسة تطبيقية على عملاء الخطوط الجوية المصرية ". المجلة العلمية التجارة والتمويل ، 53-112، جلد 40 عدد 1، مصر.
20- مهدي جابر ، وماضي بلقاسم. (أكتوبر, 2016). المزيج التسويقي الإلكتروني وأثره في تقويم أداء منظمات الأعمال دراسة ميدانية على عدد من شركات الصناعات التحويلية الخاصة بمدينة عابة. مجلة جامعة القدس المفتوحة للأبحاث والدراسات. مجلد 1 عدد 39، 283-317، فلسطين.
Published
2022-01-05