The impact of training modules on the development of resistance to improve offensive performance Volleyball players (15-18 years old)
Abstract
The study was to study the impact of proposed training modules on the development of resistance to improve the offensive performance of Ashbal volleyball players, and to develop the character of resistance and to know how it affects the attack. For this purpose, a series of standardized tests were used, as we found that all members of the search sample improved their results in the following measurements, which was reflected positively on their improved offensive performance
References
أمين وديع فرج : كرة الطائرة دليل المعلم و المدرب و اللاعب ،منشأة المعارف الإسكندرية.
جيلاني بطوش: وسائل وطرق تطوير القوة المميزة بالسرعة عند لاعبي الكرة الطائرة، مذكرة نهاية الدراسات العليا بالمعهد العالي لتكنولوجيا الرياضة، الجزائر، 1988
حامد عبد السلام زهران: علم نفس النمو الطفولة والمراهقة، عالم الكتاب، جامعة عين شمس، القاهرة، 1995.
محمد مصطفى زيدان، علم النفس التربوي، د، ر، ت في حفظ السلوك العدواني، دار المشرق، 1995.
محمد سعد زغلول: الأسس الفنية لمهارات الكرة الطائرة، مركز الكتاب للنشر، ط1، القاهرة، 2001.
محمد عبد الحليم منسي: علم نفس النمو، مركز الإسكندرية، للكتاب، 2001.
محمد صبحي حسانين، حمدي عبد المنعم: الأسس العلمية لكرة الطائرة وطرق القياس، مركز الكتاب للنشر، ط1، مصر، 1997.
ميخائيل إبراهيم أسعد: مشكلات الطفولة والمراهقة، دار الجبل، بيروت، ط2، 1998.
مقدم عبد الحفيظ: الإحصاء والقياس النفسي والتربوي، ديوان المطبوعات الجامعية، الجزائر، 1993.
سعد حماد الجميلي الكرة الطائرة مبادئها و تطبيقاتها الميدانية عمان دار دجلة2006ص203
عبد العالي الجسماني: سيكولوجية الطفل والمراهقة، الدار العربية، ط1، 1994.
علي مصطفى طه: الكرة الطائرة، تاريخ، تعلم، تدريب قانون، دار الفكر العربي، ط1، القاهرة، 1999.
قاسم حسن حسانين، على نصيف: علم التدريب الرياضي، دار الكتب للطبع والنشر، العراق، 1987.
قاسم حسن حسنين : الموسوعة الرياضية و البدنية الشاملة ،دار الفكر العربي ،ط1،عمان ، 1998.
رابح تركي: أصول التربية والتعليم، ديوان المطبوعات الجامعية، الجزائر،
Copyright (c) 2022 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.