Interactive educational games and their impact on students
Abstract
The study focused on interactive educational games and their role in learning acquisition in elementary schools in the city of Sbeitla. The study was guided by several questions, including: To what extent do interactive educational games contribute to learning acquisition?To achieve the study's objectives, a descriptive-analytical methodology was adopted. An analysis of a questionnaire was conducted, which was directed to elementary school teachers in the supervision areas of Sbeitla 2, 3, and 5. The study demonstrated that interactive educational games contribute to improving students' academic performance, despite the presence of several factors that impact the activation of these games.
References
2. خمقاني، مباركة،'' أساليب وأدوات تجميع البيانات ''، مجلة الذاكرة، العدد التاسع، 2017.
3. الصغيري، فريد، ''الألعاب الشّعبيّة التونسيّة، مؤشّرات التنمية الثقافيّة والاندماج الاجتماعي التربوي''، الثقافة الشّعبيّة، العدد 24، 2022.
4. صوالحة (محمد أحمد)، علم نفس اللعب، دار المسيرة للنشر والتوزيع، عمان, 2014.
5. عبد الحميد العناني (حنان)، اللعب عند الأطفال-الأسس النظريّة والتطبيقيّة، دار الفكر ناشرون وموزعون، عمان، ط9، 2014.
6. عمر يونس، بشرى، ''أثر استخدام الألعاب التربويّة في تنمية بعض مهارات التّفكير في الرياضيات والميول نحوها لدى تلامذة الصّف الثالث الأساسي''، رسالة ماجستير، كليّة التربية في الجامعة الإسلامية غزّة، 2015.
7. محمد الشهراني، فاطمة، ''معايير مقترحة لاختيار الالعاب الرقميّة التعليميّة في مناهج المرحلة الابتدائية''، رسالة ماجستير، كليّة التربية, 2019، المجلد 35، العدد الحادي عشر، الجزء الثاني.
8. الهويدي(زيد)، الألعاب التربوية استراتيجية لتنمية التفكير، دار الكتاب الجامعي، الإمارات العربية المتحدة، ط3، 2012.
Copyright (c) 2024 ASMA Chebbi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.