The Impact of Religious Constraints on the Practice of Physical Activity among Secondary School Girls

  • Saad Boukhad University of Boumardess
  • Rachida Grine University of Boumardess
Keywords: Islamic guidelines, physical education, high school., Islamic guidelines, physical education, high school

Abstract

The study aimed to identify the impact of Islamic guidelines on female students' participation in physical education in high school. For this purpose, we used a descriptive approach with a sample of 27 female students randomly selected. To collect data, we used a questionnaire tool. After collecting and statistically processing the results, the findings indicated a clear preference among female students for gender segregation, as it enhances their comfort and motivation to participate, while mixing may lead to feelings of shyness and withdrawal

References

كنزة دردون ، و فاطمة الزهرة ايمان لمتيوي . ”دور الأنشطة الرياضية الجماعية في التقليل من الضغوطات النفسية لدى تلاميذ البكالوريا.” مجلة التكامل في بحوث العلوم الاجتماعية والرياضية 06 (2022).
أبو هريرة، صحيح مسلم. حديث «المؤمنَ القويَّ». (2664).
بالقسم محسن. ”المنهج الكيفي والكمي في الدراسات الاجتماعية: النظرية والممارسة.” مجلة التكامل في بحوث العلوم الاجتماعية والرياضية 07 (2023).
سورة النساء. الاية 32.
عبد الله بركات . حكم تعلم المرأة رياضة التكوندو. فتاوى الشبكة الإسلامية، المكتبة الشاملة، 1999.
محمد جاسم الياسري. الأسس النظرية لاختبارات التربية الرياضية . العراق: ط1 ، النجف الأشرف ، دار الضياء للطباعة والتصميم، 2010.
محمود عاشور. ”ممارسة المرأة للرياضة تحكمها ضوابط شرعية.” مركز الاتحاد للاخبار (https://www.aletihad.ae)، 2010.
Published
2024-06-28
How to Cite
Boukhad, S., & Grine, R. (2024). The Impact of Religious Constraints on the Practice of Physical Activity among Secondary School Girls. ATTAKAMUL Journal of Social and Sports Sciences Researches, 8(1), 63 -74. https://doi.org/10.34118/ajsssr.v8i1.3916