Viewing visual sports classes and their role in raising sports practice
Abstract
This study aims to show the role played by the visual sport media, because of some variables in the inducing of teenagers toward the practice of sportive and physical education , they are repreesented by students of high school in this study where these last are considered as the most followed up to the sport media programmes , so they are more exposed to its different messages that make them affected by the size of collective and individual watching .The differences between males and females in terms of affection, the impact of the celeberties of sport on raising motivation to practice sportive and physical education.
References
2. خير الدين علي عويس.عطا حسن عبد الرحيم. الإعلام الرياضي. مركز الكتاب للنشر. ط1.القاهرة.1998.
3. رمزي أحمد عبد الحي. الإعلام التربوي في ظل تكنولوجيا المعلومات والاتصالات. الوراق للنشر والتوزيع.عمان. الأردن. ط01. 2011.
4. محمد الحماحمي.أحمد سعيد. الإعلام التربوي في مجالات الرياضة واستثمار أوقات الفراغ.مركز الكتاب للنشر.ط1. القاهرة.2006
5. محمد السيد محمد الزعبلاوي. المراهق المسلم. مؤسسة الكتب الثقافية. مكتبة التوبة. ط1. السعودية.1998.
6. فهمي العدوي. إدارة الإعلام.دار أسامة للنشر والتوزيع. عمان. الأردن. ط01. 2010.
7. فاطمة عبد الصمد دشتي. أثر مشاهدة البرامج الفضائية على المهارات الاجتماعية لدى عينة من الأطفال بدولة الكويت. كلية التربية ـ جامعة الكويت.مجلة رسالة الخليج العدد العربي (103)
Copyright (c) 2022 ATTAKAMUL Journal of Social and Sports Sciences Researches
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.