Social factors with a family dimension (economic aspect - cultural level) and their relationship to sports intolerance among students of the Institute of Sciences and Technology of Physical and Sports Activities

  • benkoider ahmed University of Laghouat
Keywords: Institute of Sciences and Technology of Physical and Sports Activities, intolerance, Social factors

Abstract

Al-Kandari (1955) confirmed that the child is born in a family that is considered the first group to learn his / her language. Habits and traditions and values and through this family and the mother's embrace begins the process of social upbringing, the child is related to his mother and reassuring to her neighbors and then the range of life Vtmdt attached to his father and his brothers and his family.

The role of education for boys does not end at a certain age, but it continues, regardless of the children, because they are in constant need of guidance, counseling and guidance, and they are indispensable to the experiences and experiences of the elderly.

Socialization in sport is generally aimed at developing individual social relations with others in the team or with other teams through social interaction processes, and also aims at providing the individual with values, attitudes and standards of correct mathematical behavior.

The sports riot is a sad thing that has caught up with sport competitions, especially in recent times. Sports intolerance is one of the most important reasons for it, and it is behind many unfortunate riots, such as unacceptable excesses and behavior that society rejects.

References

1-علي سعيد وطفة،علي جسام الشهاب ،علم الاجتماع المدرسي، المؤسسة الجامعية للدراسات والتوزيع والنشر،ط1، 2004.
2- الغوشي من ملحة،قانون الأسرة على ضوء الفقه والقضاء، ديوان المطبوعات الجامعية ،ط1 ،الجزائر2005 .
3- علي سعد وطفة،علم الاجتماع التربوي، منشورات جامعة دمشق، ط2 ،سوريا ،2002.
4- إحسان محمد الحسن،علم الاجتماع العائلي، دار أوائل للنشر والتوزيع، الأردن، 2005.
5- قاموس لاروس الفرنسي،دار حمومة، بيروت،1998.
6- - محمد مهني غانم و سمير عبد القادر جاد ، مناهج البحث العلمي في التربية و علم النفس ، ط1 ، الدار العالمية للنشر و التوزيع القاهرة ، 2004.
7- طاهر حسن محمد، الأساليب التربوية الحديثة في التعامل مع ظاهرة العنف الطلابي، الكويت1997.
8- السنوسي نجاة، الأثر الذي يولده العنف على الأطفال، ودور الجمعيات الأهلية في مواجهتها، الجمعية المصرية العامة لحماية الأطفال، ، الإسكندرية ، القاهرة ، 2005.
9- محسن محمد حمص، الرشدي في تدريس التربية الرياضية القاهرة، بدون سنة .
Published
2017-12-31