The levels of educational Target under the approach to objectives
Abstract
The educational system in Algeria has gone through two major stages: the first represented traditional education, which was a critical criticism of psychologists and education, and the second was the modern education station embodied in the pedagogical approaches, education with Targets and the model of education with competencies. It is the basis of the pedagogy of education with Target, aiming to answer the following problem: What are the reasons for the differing opinions of the learners about setting levels of Target in terms of number and title?
Metrics
References
2. عبد الله ساعف: مقدمة، مجلة أبحاث، ع 57، مطبعة النجاح، الدار البيضاء، المغرب، 2007.
3. خيرية قدوح: التعليم والتفاوت الاجتماعي في صيدا، مجلة الطريق، ع5، 1981.
4. ابن منظور: لسان العرب، دار المعارف، القاهرة، المجلد 2، د ت.
5. مجمع اللغة العربية: معجم الوسيط، باب الهاء، ط 2004.
6. مجمع اللغة العربية: معجم الوجيز، باب الهاء، مصر، 1994.
7. بن دحو نسرين كنزة: بيداغوجيا الأهداف في تعليمية الترجمة، مخطوط أطروحة الدكتوراه، قسم الترجمة، كلية الآداب واللغات والفنون، جامعة وهران، 2013-2014.
8. سهيلة محسن كاظم الفتلاوي: المنهج التعليمي والتدريس الفعال، دار الشروق، عمان، ط 1، 2006.
9. مروان أبو حويج: المناهج التربوية المعاصرة، دار الثقافة، عمان، ط 1، 2006.
10. موحي محمد آيت: الأهداف التربوية، دار الخطابي، المغرب، ط 3، 1988.
11. رشيد حليم: كتاب النصوص للسنة الثانية ثانوي (شعبة العلوم التجريبية من المقاربة بالأهداف والمهارات إلى المقاربة بالكفاءات،.
12. سعاد محمد عيد: الأهداف التربوية ومستويات التخطيط التربوي تلازم أم حلقات مفقودة، مجلة دراسات تربوية ونفسية، كلية التربية، الزقازيق مص، العدد 89، ج 1، أكتوبر 2015.
13. جون ديوي: الخبرة والتربية، تر محمد رمضان ونجيب اسكندر، القاهرة، 1986.
14. جرولند نورمان: الأهداف التعليمية ( تحديدها السلوكي وتطبيقاتها)، تر أحمد خيري كاظم، دار النهضة، مصر، د ت.
15. محمد تينغري وبوفلجة غياث: قراءات في الأهداف التربوية، جمعية الإصلاح الاجتماعي والتربوي، باتنة، الجزائر، ط1، 1994.
16. محمد الدريج: تحليل العملية التعليمية، مطبعة النجاح الجديدة ، دار الشفاء، المغرب، ط1، 1983.
17. العراين محمود: دراسة كشفية لممارسة المعلمين للمقاربة بالكفاءات .
18. الأزهر معامير: المقاربة بالكفاءات (دراسة تحليلية تقدم لمنهاج اللغة العربية السنة الأولى ابتدائي).
19. إحالة إلى لبصيص خالد: التدريس العلمي والفني الشفاف بمقاربة الأهداف والكفاءات والأهداف، دار التنوير، المغرب، 2004.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.