The brand of Professional football club and the method for promotion An analytical study of the brand licensing method of the professional football club
Abstract
This study aims to highhight the subject of brand which considdered as the identity of sports club,and consolidate mental image of costumers.The inportance of sports promotion and services in the traget market ,though marketing strategies this seek to achieve the communication procedure and information about consumers sprots products and gools by using methods that promote the brand of professional football club awariress.
References
2 - دعاء محمد عابدين محمد.(2012). استثمار العلامات التجارية في تسويق الأنشطة الرياضية. الإسكندرية : دار الوفاء لدنيا الطباعة و النشر.
3 - دعاء محمد عابدين محمد(2012).استثمار العلامات التجارية في تسويق الأنشطة الرياضية. الإسكندرية :دار الوفاء لدنيا الطباعة و النشر.
4- Christian Micho. Marketeur Les nouveaux Fondements.(2003). France :édition Pearson Educateur
5- Claude Demeur. Le Marketing.(2003). Paris :édition Dall 02 .
6- Aaker, D. A, Building Stronge Brands.(1996). New York the: Free Press
7- دعاء محمد عابدين محمد(2012) استثمار العلامات التجارية في تسويق الأنشطة الرياضية . الإسكندرية :دار الوفاء لدنيا الطباعة و النشر، الإسكندرية. .
8 - Aaron C.T,Smith .Bob Steward.(2015).Introduction To Sport Marketing. U.S.A: outledge.
9- Eric C. Schwarz, Jason D. Hunter.(2008). ADVANCED THEORY AND PRACTICE IN SPORT MARKETING. USA: Elsevier .
10- Alexandru Lucian MIHAI. (2014)Sport Promotion. SEA - Practical Application of Science Volume II, Issue 3 (5) /.
11- Mathew D.Shnak Show.Mark R.Lybrger. (2015) Sport Marketing. U.S.A: Routledge.
12-Alper Özer, Metin Argan," LICENSED TEAM MERCHANDISE BUYING BEHAVIOR. (2006).A STUDY ON TURKISH FANS, Innovative Marketing, Volume 2, Issue 4.
13- Ians S.Black Show. Sport Marketing Agreements(2012). U.S.A: McFarland
14- Mathew D.Shnak Show.Mark R.Lybrger. Sport Marketing. (2015). U.S.A: Routledge.
15- Alexandru Lucian MIHAI. Sport Promotion. (2014)SEA - Practical Application of Science Volume II, Issue 3.
16- Richard A .Lipsey.The Sporting Goods. (2006) . U.S.A: McFarland.p. 72-73.
17- Eric C. Schwarz, Jason D. Hunter. (2008). ADVANCED THEORY AND PRACTICE IN SPORT MARKETING. U.S.A: Elsevier.
18 - دعاء محمد عابدين محمد.استثمار العلامات التجارية في تسويق الأنشطة الرياضية. الإسكندرية: دار الوفاء لدنيا الطباعة و النشر.ص. 43.
19- Bernard J.Mullin,Stephen Hardy ,William A.Sutton. Sport Marketing(2014) . U.S.A: Human Kinetics..
20-www.supporters-direct.org.