Physiological effects of Physical Education and Sport on the cardiovascular for secondary school pupils

  • boumedien hadjaj University of Laghouat
Keywords: physiology, cardiac and respiratory system, secondary school students

Abstract

The aim of the study is to identify the functional physiological implications of the exercise of physical and sports education on the cardiac and respiratory organs of the student's body at the secondary level in terms of his or her cardiac system, as this is one of the most important organs in the human body and his or her close relationship to physical fitness. Whether or not quotas for physical and sports activity during this article have health benefits and positive effects on the health of the pupil.

References

أحمد باز عبد الغني، فزيولوجيا القلب و الدوران، المطبعة الأهلية، بيروت، 2006.
2- الهزاع هزاع بن محمد، فيزيولوجيا الجهد البدني، مطبعة الرياض، المملكة العربية السعودية،1997.
3- الهزاع هزاع بن محمد، ضربات القلب أثناء الأنشطة الرياضية، الدورية السعودية للطب الرياضي، الرياض، 1998.
4- بهاء الدين ابراهيم سلامة، الصحة الرياضية والمحددات الفزيولوجية للنشاط الرياضي، دارالفكر العربي، القاهرة،2002.
5- زياد عيسى زائد، القلب الرياضي،دار ذات السلاسل، الكويت،2004.
6- عبد المنعم مصطفى، أمراض القلب والأوعية الدموية، المؤسسة العربية للدراسات، بيروت 1998.
7- كاظم الجابر، الإختبارات والقياسات الفيسيولوجية في المجال الرياضي، ذات السلاسل،الكويت،1999.
8- مروان ابراهيم عبد المجيد، الأختبارات والقياس و التقويم في التربية البدنية، دار الفكر، عمان الأردن،1999.
9- موريس أنجرس، منهجية البحث العلي في العلوم الانسانية، ترجمة مصطفى ماضي، دار القصبة للنشر،2004.
1- Edmond Bertrand, Urgences cardiovasculaires, OPU, Ben Aknoune, Alger, 1995.
2- François Guerin, Infractus du myocarde, Edition Arch Mal, France, 1998.
3- Crozatier Jhon, Physiologie de la contraction cardiaque, OPU, Alger 2005.
4- Jean Pierre Wainsten, et autres, Le Larousse medical, 5eme edition, Larousse, Paris, 2009.
5- Laurent Bigot, Le sport en jeu de la santé publique, Ed du Renouveau pédagogique, Québec Canada, 2008.
6- Paul Tendera, Diagnostic et traitement des maladies du cœur, ed Maspero, Paris, 2001.
7- Serge Perrot et autres, Thérapeutique pratique,15 eme édition, Med-Line, Paris,2005.
8- Vincent Lafay, Medecine de sport, ed Hachette, Paris, 1997.
9- W.Gonzalez, Fonction du cœur, ed Masson, Paris,1989.
Published
2018-12-31
How to Cite
hadjaj, boumedien. (2018). Physiological effects of Physical Education and Sport on the cardiovascular for secondary school pupils. ATTAKAMUL Journal of Social and Sports Sciences Researches, 2(2), 23-30. https://doi.org/10.34118/ajsssr.v2i2.1851