The impact of a learning-style learning programme in order to develop the dimensions of athletic excellence and learn students' volleyball defensive skills
Abstract
The research contained the introduction and the importance of preparing an educational program in a learning style in order to be able to develop dimensions of sports excellence and learn defensive skills in volleyball for students. The priority in influencing the educational program in developing sports excellence and learning these skills for students and the most important results of the educational program in a learning style in order to be able to have a positive impact in developing dimensions of sports excellence and learning defensive skills for the research sample
References
- الربيعي ، محمود (2006) : طرائق وأساليب التدريس المعاصرة. ط1 .الأردن : جدارا للكتاب العالمي ,.
- الياسري ، محمد.(2010) . الأسس النظرية لاختبارات التربية الرياضية . بغداد : دار الضياء للطباعة والتصميم .
- حمدوش ’ مشرق عزيز (2017) : تأثير منهج تعليمي بأسلوب التعلم من أجل التمكن لذوي الاستقلال مقابل الاعتماد على المجال الإدراكي في تعلم بعض المهارات الاساسية بكرة القدم للطلاب .
- حسانين ، محمد ؛ وعبد المنعم، حمدي .(1997) . الأسس العلمية للكرة الطائرة وطرق القياس . مصر: مركز الكتاب للنشر.
- خيون ، يعرب (2002) التعلم الحركي بين المبدأ والتطبيق ،ط1. دار الكتب والوثائق العراقية ، بغداد ، العراق .
- رضوان ,محمد نصر الدين(2003) : الإحصاء الإستدلالي في علوم التربية البدنية والرياضية ,ط1 ,القاهرة , دار الفكر العربي .
- عريعر, غيث محمد و أبو السبح ,رياض اموري (2021): بانوراما الكرة الطائرة ,ط1, العراق، دار الضياء للطباعة والتصميم .
- عثمان ,محمد عبد الغني (1987): التعلم الحركي والتدريب الرياضي , ط1, الكويت , دار القلم .
- عبد البصير ,عادل (2000) : التدريب الرياضي والتكامل بين النظرية والتطبيق ,ط1 , القاهرة ,مركز الكتاب للطباعة والنشر .
- صباح نوري حافظ (وآخرون) (2011) : المبادئ النظرية في تعلم المبارزة , ط1, بغداد، مطبعة النور، .
- محمد حسن علاوي, كمال الدين عبدالرحمن, عماد الدين عباس(2003) : الاعداد النفسي في فعالية 100 متر (نظريات – تطبيقات), مركز الكتاب للنشر, القاهرة .
Copyright (c) 2022 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.