The impact of mental visualization to learn the skill of stability
Abstract
The study aimed to try to identify the effect of using mental visualization on the motor performance of the correction skill of stability in basketball. Presentation, discussion and analysis of results.
- The mental training curriculum is one of the modern, influential and likable approaches for the sample due to the use of the imaging and thinking process.
- The mental visualization approach prepared by researchers can be used and generalized to other skills in this game.
References
2. أبو كشك، محمد، ووليد المارديني (2003 ). مدى استقرار الحالة الانفعالية وتحسن الأداء تحت تأثير التدريب العقلي على مساق كرة السلة لطلبة كلية التربية الرياضية، مجلة دراسات، م 30 ، ع ( 2)، الجامعة الأردنية.
3. الحايك، صادق وعباس ،اسلام (2007). تأثير التصور الذهني المصاحب للأداء المهاري على تعلم بعض المهارات الأساسية في كرة السلة للفئة العمرية 14-16 سنة، مجلة دراسات العلوم التربوية، 34 (02)، كلية التربية البدنية: الأردن.
4. المالكي، محمد عبد الحسين (1998). اثر التدريب الذهني في تعليم بعض المهارات الأساسية بكرة القدم ، رسالة ماجستير ، جامعة بغداد ، كلية التربية الرياضية: العراق.
5. خيون، يعرب (2002). التعليم الحركي بين المبدأ و التطبيق ، مطبعة الصخرة : بغداد.
6. شمعون، محمد العربي و اسماعيل، ماجدة (2001). اللاعب والتدريب العقلي، ط1، مركز الكتاب للنشر: القاهرة.
7. قنديلجي، عامر (2014). البحث العلمي، ط5، دار المسيرة: عمان.
8. لفتة، اقبال عمار (2011). تأثير تمرينات التدريب الذهني وفق التنظيم الإدراكي لتطوير مستوى تعلم مهارتي المناولة والتهديف بكرة السلة، ورقة بحثية، قسم التربية الرياضية: العراق.
9. محجوب، وجيه (2002). التعلم و التعليم و البرامج الحركية، ط1 ، دار الفكر للطباعة النشر و التوزيع: عمان .
Copyright (c) 2022 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.