Study the most important sports injuries among students of physical education and sports science at Al Qasim Green University

  • Anwar Waheed Salmane University of Al Qasim Green
  • Al Khafji Asad Kadhim University of Al Qasim Green
Keywords: Sports Injuries, Physical Education and Sports Science Students, University of Al Qasim Green

Abstract

The study aimed to identify the most common injuries among students of physical education and sports sciences at Al Qasim Green University through the use of the prescriptive curriculum. The study community is made up of all 300 students in physical education and sports science at Al Qasim Green University and included the study sample (25%) of the original study community. The results of the study were that the most common injuries (muscle tightening, lacerations and back), either the least common injuries (eye injuries, dislocation, wounds, fractures, sprains or bruises, bruises or bruises), were found to be the most common and most common injuries to the eye.

References

1- غزالي عبد القادر ،مخطاري عبد الحميد: علاقة الاصابات الرياضية بدافعية الانجاز لممارسة نشاط الجمباز لدى طلبة معهد التربية البدنية والرياضية بالشلف ،مجلة النشاط البدني و الرياضي المجتمع و التربية و الصحة، 2020.
2- أبو العلاء أحمد عبد الفتاح: التدريب الرياضي الأسس الفسيولوجية ، ط،01 ، دار الفكر العربي، القاهرة، 1997.
3- معروف قادر كوران ،سعيد صالح حمد امين، صابر محمد خالد: دراسة تحليلية لأهم الإصابات الریاضیة الشائعة في كرة القدم, مجلة التحدي ، عدد رقم 11 ،2017.
4- إقبال رسمي محمد: الإصابات الرياضية وطرق علاجها، دار الفجر للنشر والتوزيع، القاهرة، ط 01 ،2008.
5- جمال صبري فرج :الإعداد البدني للاعب كرة السلة ، الأردن ،دار دجلة ،ط 1،ص97، 2008..
6- سميعة خليل محمد: الإصابات الرياضية، الأكاديمية العراقية الرياضية، بغداد، 2004.
Published
2024-06-28
How to Cite
Waheed Salmane , A., & Asad Kadhim , A. K. (2024). Study the most important sports injuries among students of physical education and sports science at Al Qasim Green University. ATTAKAMUL Journal of Social and Sports Sciences Researches, 8(1), 89 -98. https://doi.org/10.34118/ajsssr.v8i1.3918