Evaluating the Use of Modern Teaching Strategies by Physical Education Instructors: A Field Study in High-Schools from Bordj-Bou-Arréridj

  • Mohamed cherif BENTABET University of M'sila(Algeria)
  • Nacereddine BARKATI University of M'sila(Algeria)
Keywords: Physical Education Instructors, Modern Teaching Strategies, High-School Level

Abstract

This study aims at evaluating the level of use of modern teaching strategies by high-school physical education instructors. The author used a descriptive methodology on a randomly selected sample of 28 instructors working at high-schools located in Bordj-Bou-Arréridj in the 2020/2021 academic year. The participants responded to a survey of 25 questions that encompass the principles of modern teaching strategies. The study showed that high-school physical instructors incorporate significantly the modern strategies in their teaching. It also showed that there were no significant differences in the use of these strategies that are due to academic qualification and professional experience variables. The author emphasized the importance of training students in Physical Education Institutions and new instructors on the principles of modern teaching strategies through seminars, field studies and workshops.

Metrics

Metrics Loading ...

References

إحسان محمد كنساره .(2009). أثر إستراتجية التعلم التعاوني باستخدام الحاسوب على التحصيل المباشر و المؤجل لطلاب مقرر تقنيات التعليم مقارنة مع الطريقة الفردية و التقليدية . مجلة جامعة أم القرى للعلوم التربوية و النفسية . المجلد الأول. العدد 1 . ص 14- 68 .
أحلام خميس فرج. (2016) ، مدى توظيف معلمي التربية الفنية للاستراتيجيات الحديثة قي تدريس التربية الفنية ، مجلة كلية التربية الاساسية ، المجلد 22 ، العدد 95 . ص607 – 624.
احمد الجهيمي . (2009). معوقات استخدام استراتيجيات التدريس الحديثة في تدريس مقررات العلوم الشرعية في المرحلة الثانوية . مجلة جامعة الامام محمد بن سعود الاسلامية . العدد 12 . ص 60.
رائد رمثان حسين التميمي . (2014) . مدى امتلاك مدرسي اللغة العربية في المرحلة المتوسطة لكفايات استخدام تقنيات التعليم الحديثة و اتجاههم نحوها في العراق . رسالة ماجستير غير منشورة . جامعة آل البيت . المفرق . الاردن .
سعادة، جودت. (2006). التعلم النشط بين النظرية والتطبيق. ط 1. عمان. دار الشروق للنشر والتوزيع والطباعة.
صالح محمد الرواضية. (2003) . معوقات استخدام الطرائق الحديثة لتدريس مواد الدراسات الاجتماعية بمرحلة التعليم الاساسي في الأردن، بحث منشور، مجلة مركز البحوث التربوية، المجلد12، العدد 24. ص 101 – 137.
عاطف الصيفي .(2008). المعلم و استراتيجيات التعلم الحديث. بدون طبعة.عمان. دار أسامة للنشر والتوزيع.
فاطمة الرشيدي (2015). درجة ممارسة المعلمين والطلبة في المرحلة الثانوية لأدوارهم في التعلم النشط من وجهة نظرهم . مجلة الدراسات العلمية. المجلد 44 العدد 4 .ص 95-119.
لمياء حسن الديوان. (2007).أثر استخدام تأثير أساليب تدريسية في تنمية بعض القدرات الإبداعية الحركية في درس التربية البدنية و الرياضية.مجلة علوم التربية .عدد خاص . الجزء 2 . ص 297- 326 .
Published
2023-03-31
How to Cite
BENTABET, M. cherif, & BARKATI, N. (2023). Evaluating the Use of Modern Teaching Strategies by Physical Education Instructors: A Field Study in High-Schools from Bordj-Bou-Arréridj . Social Sciences Journal, 17(1), 328-337. https://doi.org/10.34118/ssj.v17i1.3200
Section
Articles