The problems and difficulties facing primary education teachers in activating the physical education and sports class from their point of view

  • Benhaffaf YAHYA University of Setif
  • Aissa Nadour University of Setif
  • hassan MAACH University of Laghouat
Keywords: problems and difficulties, activation, education and mathematics class, elementary education teacher

Abstract

This study aimed to find out the most important problems and difficulties facing primary education teachers in activating the physical education and sports class from their point of view, and the study was conducted on an intentional sample that included (100) professors and professors in Elementary School Ain and Sarah in the Wilayat of Djelfa, and to achieve the objectives of the study, the descriptive approach was used. By distributing the questionnaire forms to the sample members.

Finally, the results of the study resulted in the validity of our proposed hypotheses, and it became clear to us that activating the physical education and sports quota in the primary education stage faces several problems, including the lack of teacher training in this subject, as well as the lack of fields, tools and means for running the class.

References

- نوي احمد. (2020)، دور المطعم المدرسي في الحد من ظاهرتين التغيب والتسرب المدرسي. مجلة دراسات نفسية وتربوية ،المجلد 13 .العدد(1). ،ص 87.
- براجم رضوان. (2019) ، دور النشاط الرياضي بشقييه البدني والترفيهي في تحقيق التوافق النفسي والاجتماعي لفئة الاحتياجات الخاصة. مجلة دراسات نفسية وتربوية ،المجلد 12،العدد (3)، ، ص 189.
- حسين غريب، نوي احمد. (2020). دور المطعم المدرسي في الحد من ظاهرتين التغيب والتسرب المدرسي. مجلة دراسات نفسية وتربوية ،المجلد 13 .العدد(1). ،ص 87.
- قدور بن دهمة طارق، علالي طالب، قاسمي بشير. (2019) دور أسلوب الاكتشاف الموجه في تنمية دافعية التعلم لدى تلاميذ في حصة التربية و البدنية. المجلة العلمية لعلوم التكنولوجية للنشاطات البدنية والرياضية ،المجلد 16، العدد (3)، ص 88،.
- سليمة قاسي، (2019)، معوقات تدريس التربية البدنية والرياضية بالمدرسة الابتدائية الجزائرية، مجلة تطوير، المجلد 6، العدد 2 ، ص ص 215-226.
- عبد القادر بن عبد الله، محمد جبارة، حسين حرزلي (2918)، معوقات اتجاهات أساتذة التعليم الابتدائي نحو التربية البدنية والرياضية، مجلة تطوير العلوم الاجتماعية، المجلد 11، العدد 2، ص ص 22-33.
- الحاج قادري (2010)، واقع الممارسة الرياضية في الطور الابتدائي وأثره على النمو النفسي الاجتماعي لتلاميذ، رسالة ماجستير، منشورة.
http://biblio.univ-alger.dz/jspui/bitstream/1635/11402/1/KADRI_LHADI.PDF.pdf
- أمين أنور خولي. (1996). الرياضة والمجتمع. الكويت، د/ط: المجلس الوطني للثقافة والفنون والأداب.
- بن عبد السلام حمزة. (2015). معيقات تدريس التربية البدنية في الابتدائي. الجلفة، اطروحة دكتوراه.
- بشيري ، بن عطية. (2019). علاقة النشاط البدني الرياضي التربوي بمستوى الأمن النفسي لدى تلاميذ المرحلة الثانوي. مجلة الابداع الرياضي ،المجلد 10، العدد (5)، ص ص 37-55.
Published
2019-12-31
How to Cite
YAHYA, B., Nadour, A., & MAACH, hassan. (2019). The problems and difficulties facing primary education teachers in activating the physical education and sports class from their point of view. ATTAKAMUL Journal of Social and Sports Sciences Researches, 3(2), 74-93. https://doi.org/10.34118/ajsssr.v3i2.1873