Distinctive of Social development language acquisition in children From the Toddler childhood phase to the middle childhood phase For Algerian Kindergarten Nannies
Abstract
The research community and the laboratories of studies on the various scientific explanations of psychological processes, psycho-social and mental ones, which occur during the development of language, according to the views of different schools psychological and cognitive, which dealt with the various topics related to the individual in the environment with much interpretation and investigation.
The family is the child's sponsor, which is interacting with it, and it is considered the most important element in the development of his character in the development stage characterized by the child's abilities. In return we don’t forget the social environment that helps him to know and forms himself of interaction between him and members of his family.
Also, continuing care and parental emotions are of great importance to the child in acquiring language levels. As, the studies have found that children anonymized descent who camed from unknown families and who were raised in childcare centers have a significant linguistic delay at the beginning. Their gestures also express signs that their language is incomplete and the elements are poor in their cognitive content.
References
الحر عبد العزيز. (2001). مدرسة المستقبل. السعودية: مكتب التربيـة العربي لدول الخليج.
الطيب عصام علي وعبده ربيع رشوان. (2014). الذاكرة وتشفير المعلومات. القاهرة، مصر: عالم الكتب نشر . توزيع . طباعة.
العتوم يوسف عدنان. (2014). علم النفس المعرفي. عمان الأردن: دار المسيرة للنشر.
أليرون بيار. (2005). اللغة والنمو العقلي. (براهم محمود، المترجمون) الجزائر، الجزائر: ديوان المطبوعات الجامعية.
بابونج. (20 10, 2020). بابونج. تاريخ الاسترداد 2021 6, 17، من مراحل الطفولة وخصائص كل منها في علم النفس: • https://www.babonej.com/ -377893.html
تازروتي حفيظة. (2003). اكتساب اللغة العربية عند الطفل الجزائري. الجزائر العاصمة، الجزائر: دار القصبة للنشر.
تحسين عصمت. (2016). علم إجتماع الزواج والأسرة. عمان الأردن: دار المنهل للنشر.
سبيني سرجيو. (2012). التـربيـة اللـغوية للـطفـل . (فوزي عيسى ، عبـد الفتاح حـسن، المترجمون) القاهرة، مصر: دار الفـكـر العربي.
سيبلا محمد. (2018). الطبيعة والثقافة (الإصدار ج2 ). المغرب: دار توبقال للنشر.
صبولسكي برنار. (2010). علم الإجتماع اللغوي. (ستقادي عبد القادر، المترجمون) الجزائر: ديوان المطبوعات الجامعية.
عبد الحميد جابر. (2012). علم النفس التربوي. القاهرة، مصر: دار النهضة العربية.
عقل فاخر. (2013). علم النفس التربوي (الإصدار 4). بيروت، لبنان: دار الفكر .
لبرقاوي أحمد. (2016). علم النفس اللغوي. يبروت، لبنان: دار الأفاق للنشر.
محمد ع سميع. (2012). الأساليب المعرفية ودافعية الإنجاز. مجلة علم النفس ، 21 (2)، صفحة 170.
مختار عمر أحمد. (2013). علم الدلالة (الإصدار 5). الكويت، الكويت: دار العروبة.
مريم سليم. (2014). علم النفس التربوي (الإصدار 4). القاهرة، مصر: دار النهضة العربية.
مريم سليم. (2002). علم النفس النمو . القاهرة ، مصر: دار النهضة العربية.
منسي عمر حسن. (2011). سيكولوجية التعلّم والتعليم (الإصدار 4). إربد، الأردن: دار الكندي للنشر والتوزيع.
موقع جريدة الأنباء. (17 1, 2016). ما عدد الكلمات التي يجب أن يتعلمها الطفل بعمر العامين؟ تاريخ الاسترداد 16, 2021، من https://www.alanba.com.kw/ar/world-news/619135/17-01-2016
ناصح أحمد. (2009). تربية الأولاد في الإسلام (المجلد 1). الجزائر: شركة الشهاب.
Alain, L. &. (2015). psychologie cognitive de l’éducation. paris, France: Dunod.
Alcock, C. S. (2021). Oral Motor & Gesture Abilities Independently Associated With Preschool Language Skill: Longitudinal and Concurrent Relationships at 21 Months and 3–4 Years. Consulté le 6 15, 2021, sur Journal of Speech Language and Hearing Research: https://pubs.asha.org/doi/10.1044/2021_JSLHR-19-00377
Baddely, A. D. (2010). La Mémoire humaine – Théorie et pratique, Traduction sous la direction de Solange Hollard. france, france: Presses Universitaires de Grenoble.
Bagawan Atikah, E. E. (2021, May 18). The Effects of Telepractice to Support Family Members in Modeling a Speech-Generating Device in the Home, , Article18, Ma. Consulté le 6 15, 2021, sur American Journal of Speech-Language Pathology Research: https://pubs.asha.org/doi/10.1044/2021_AJSLP-20-00230
Becker, S. L. (2021, 4 20). Coupling Articulatory Placement Strategies With Phonemic Awareness Instruction to Support Emergent Literacy Skills in Preschool Children: A Collaborative Approac. Consulté le 6 15, 2021, sur Language, Speech, and Hearing Services in Schools Research: https://pubs.asha.org/doi/10.1044/2020_LSHSS-20-00095F
Bitetti, H. C. (2021, May 15). English Narrative Macrostructure Development of Spanish–English Bilingual Children From Preschool to First Grade. Consulté le 6 15, 2021, sur Speech Lang Pathol: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33999697/
Dixon, F. (2015). Critical Thinking , Encyclopedia of Giftedness, Creativity and Talent. London: SAGE Publications.
Frank, W. A. (2014 ). Encyclopedia of Psychotherapy. Elsevier Science press.
Frank, W. A. (2015). The MIT Encyclopedia of the Cognitive Sciences. London, England: The MIT Press Cambridge.
George, R. (2015). Encyclopedia of social theory (Vol. 2). California Thousand Oaks: Sage Publications.
Kempf-Leonard, K. (2014). Encyclopedia of social measurement (Vol. 1). Texas, United States of America: Alsaver academic Publications.
Levine, L. E. (2021). Child development from infancy to adolescence: an active learning approach (éd. 2). France: SAGE Publications.
Namasivayam, A. K. (2021, May 3). Development and Validation of a Probe Word List to Assess Speech Motor Skills in Children. Consulté le 6 15, 2021, sur https://pubs.asha.org/journal/ajslp.
Ramonio, K. (2014). El lenguaje de los ninos en el familia. santana Publicacion: espana.
Romski MaryAnn, C. W. (2021, 5 18). Spoken Vocabulary Outcomes of Toddlers With Developmental Delay After Parent-Implemented Augmented Language Intervention. Récupéré sur https://pubs.asha.org/journal/ajslp
Saxton, y. (2010). Child language: Acquisition & development. London : SAGE Publications.
Wilson. H, C. (2015). Learning, language & psychology (éd. 4). sanfracisco, USA: Sun edition.
Winston, H. (2001). Learning structural description from examples, in the psychology of computer vision. New york, Usa: McGraw Hill edition.
Yadak, S. M. (2017). The Impact of the Perceived Self-Efficacy on the Academic Adjustment among Qassim University Undergraduates. USA Open Journal of Social Sciences, 5 (1), p. 213.
Copyright (c) 2023 Social Sciences journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.