Internet advertising and its impact on consumer's behavior
Abstract
The aim of this study is to identify the impact of Internet advertising on the purchasing behavior by reviewing the first beginnings and first steps of using the Internet as a means of advertising and then to identify the concept of advertising through the Internet(web) and its main characteristics and forms Then highlighting the different stages of making a decision to buy online through several models of the consumer behavior Of the individual and the factors influencing this behavior.
References
طلعت، أسعد عبد الحميد.(1998). مدير المبيعات الفعال. مصر/ القاهرة،مكتبات مؤسسات الأهرام،ص35. (2)أبو القاسم، محمد أحمد.( 2000).التسويق عبر الانترنت.مصر/ القاهرة،دار الأمين، ص 110.
مصطفى ،عبد القادر.(2003).دور الإعلان في التسويق السياحي .لبنان ، مجد المؤسسة الجامعية للدراسات والنشر والتوزيع ،ص18
سامح ،عبد المطلب عامر و سيد قنديل، علاء محمد.(2012). التسويق الإلكتروني.الأردن/ عمان، دار الفكر للنشر والتوزيع، ص 164.
الزاوي ،أحمد الطاهر .(1983). مختار القاموس .د ب ،الدار العربية للكتاب والنشر،ص307.
الصميدعي، محمد جاسم و عثمان يوسف، ردينه.(2007). سلوك المستهلك.الأردن/ عمان. دار المناهج للنشر والتوزيع،ص17.
قانون رقم 09-03 .( 2009) المتعلق بحماية المستهلك وقمع الغش (ج ر) المادة 03 الفقرة 01 منه.الجريدة الرسمية للجمهورية الجزائرية،العدد 15،8 مارس ،ص13.
المنصور، كاسر نصر.(2006).سلوك المستهلك مدخل الإعلان.الأردن/ عمان ،الحامد للنشر والتوزيع، ص58.
الصميدعي، محمود جاسم.(2000). مدخل التسويق المتقدم.الأردن/عمان، دار زهران، ص 176.
طلعت أسعد، عبد الحميد.(2002).التسويق الفعال " كيف تواجه التحديات ".مصر ،مكتبات مؤسسة الأهرام، ص95.
بوعناني، حكيمة.(2006). تأثير الإعلان على سلوك المستهلك الجزائري. مذكرة لنيل شهادة الماجستير،جامعة أبي بكر بلقايد،تلمسان ،ص15.
تايـه عبد الله، نضال .(2007).تأثير إعلانات الانترنت على مراحل الشراء لدى الشباب الجامعي.مذكرة لنيل شهادة ماجستير،الجامعة الإسلامية ،غزة،فلسطين، ص80.
أمجدل ،أحمد.(د س). مبادئ التسويق الإلكتروني. الأردن، دار كنوز المعرفة العلمية للنشر والتوزيع،ص 135.
حماني، أمينة .( 2011).أثر الاتصالات التسويقية الإلكترونية في استقطاب السياح.مذكرة لنيل شهادة الماجستير، جامعة الجزائر 3، الجزائر ، ص 45.
بختي، إبراهيم.(2008). التجارة الإلكترونية.الجزائر، ديوان المطبوعات الجامعية،،ص130.
أبو العطاء ، مجدي محمد.(2005).تصميم صفحات الانترنت كمبيوسانت. القاهرة، العربية لعلوم الحاسبات،ص17.
علي محمود، عادل.(2001) استخدام تكنولوجيا المعلومات في التسويق الدولي. أطروحة لنيل شهادة الدكتوراه، جامعة طنطا،مصر،ص 112.
فندوشي، ربيعة. مرجع سبق ذكره، ص 150.
حسنين ،شفيق .(2008).الإعلام التفاعلي. القاهرة،دار الكتب العلمية،ص 237.
حماني، أمينة .مرجع سبق ذكره،ص47 -48.
فندوشي ،ربيعة . مرجع سبق ذكره، ص 162
فندوشي، ربيعة .مرجع سبق ذكره، ص 155
الهلالي، جاسم رمضان.( 2013 ).الدعاية و الإعلان والعلاقات العامة في المدونات الإلكترونية.الأردن/ عمان، دار النفائس للنشر و التوزيع، ص77.
شاهين، بهاء .(2000).العولمة والتجارة الإلكترونية رؤية إسلامية.القاهرة، الفاروق الحديثة للنشر والتوزيع،ص172.
لعقاب، محمد.( 2001). مجتمع الإعلام والمعلومات.أطروحة لنيل شهادة الدكتوراه،جامعة الجزائر،ص157
تايه عبد الله ، نضال. مرجع سبق ذكره، ص 82
النادي ،نور الدين أحمد وآخرون.(2011).الإعلان التقليدي والإلكترون.الأردن/عمان ،مكتبة المجتمع العربي للنشر والتوزيع،ص 266.
أمجدل ،أحمد . مرجع سبق ذكره، ص 140
أبو دبسه ،حسين فداء و بدر غيث، خلود.(2009). تصميم الإعلان والترويج الإلكتروني. الأردن /عمان، مكتبة المجتمع العربي للنشر والتوزيع،ص 173
ناجي معلا .(1998). دراسة حول تقييم المستهلكين لمدى تأثير الإعلان التجاري على سلوكهم الاستهلاكي. مجلة مؤتة للبحوث والدراسات،العدد 12،رقم 4،ص 25
الشعراوي، عايد فضل.( 2006).الإعلان والعلاقات العامة.مصر/الإسكندرية، الدار الجامعية،ص 137.
فندوشي، ربيعة.( 2011) .الإعلان الإلكتروني.الجزائر ،دار هومة،ص 134
العبد الله سنو، مي.(1999).الاتصال في عصر العولمة. لبنان/بيروت، الدار الجديدة للنشر والتوزيع، ص 85.
أبو قحف، عبد السلام و طه أحمد، طارق.(2006). محاضرات في الإعلان والإعلان الإلكتروني.مصر/ الإسكندرية، الدار الجامعية،ص341.
العلاق، بشير و ربايعة ،علي محمد .(2007). الترويج و الإعلان التجاري. الأردن /عمان ، دار اليازوري للنشر والتوزيع، ص118.
عباس، مصطفى صادق.(2008).الإعلام الجديد المفاهيم والوسائل والتطبيقات.الأردن/عمان ،دار الشروق،ص319.
Alan D. Smith and William T. Rupp.(2003) Strategic Online custom Decisier on Marketing, , USA, mcb unversity press , V27,N6, p420
Michel d Amico and William G Zilkmund .( 2002).Effective Marketing,Third Edition ,USA South Western, p409
Patrick De ,Pelmacker.( 2001)Marketing Communication, England Pearson Education LIMITED, p61
Copyright (c) 2020 Social Sciences Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.