Theory of Mind Disorder in Autistic People -Reading in Several Recent Studies-
Abstract
This current study aims to address the various researches that have been subject to the disorder of the tasks of mind theory in autistic children, so that 06 recent studies were taken that deal with the disorder of the tasks of mind theory.
The first study, entitled "Using the Social Story as an Introduction to Overcoming the Deficiencies in the Concepts of Mind Theory among Autistic Children" so that the social story plays an important role in developing social skills not only for people with simple autism but for people with moderate and severe autism.
As for the second study, titled 'Scale of Concepts of Mind Theory for Autistic Children', it dealt with designing a scale of the tasks of the mind theory of autistic children and perhaps for other children with special needs and ordinary children as well.
And the third study titled 'Theory of Mind and Communication in Autistic Children is a Functional and Developmental Approach' It was touched on that the cognitive difficulty (TOM) relies heavily on it to explain the developmental communication disorders of these children in their daily lives.
And the fourth study, entitled "Taking Asperger and Theory of Mind", so that the competencies of children and adolescents suffering from Asperger syndrome were evaluated.
And the fifth study, titled 'Theory of Mind of an Autistic Child', was touched upon to the effect of the disruption of the tasks of mind theory on both the cognitive, linguistic, and especially the social aspect.
And in the last book titled 'Autism and Theory of Mind' was discussed in general on the chapters of the theory of autism and the most important theories that explain autism, including the theory of mind and we have chosen the 'Sally and Anne' test of the most important and most used.
References
الإمام محمد صالح و الجوالدة فؤاد عيد. (2008). دراسة مراحل تطور نظرية العقل لدى المعاقين عقليا. مجلة كلية التربية. المجلد32. العدد4. 495-521.
خطاب رأفت عوض .(2012). فاعلية برنامج تدريبي يقوم على مفاهيم نظرية العقل لتنمية التواصل الاجتماعي في تطوير مهارات التفاعل الاجتماعي لدى الأطفال التوحديين. مجلة الإرشاد النفسي. 20. 108-186.
رائد خليل العبادي. (2006). التوحد. عمان. مكتبة المجتمع العربي.
السيسي حمدي عباس ومطر عبد الفتاح رجب وأحمد إبراهيم عبد الرزاق. (2014). فعالية التربية الحركية في تنمية مهارات نظرية العقل لدى الأطفال وأثره في تحسين السلوك لديهم. المؤتمر الدولي علوم الرياضة والتربية البدنية بكلية التربية الرياضية. جامعة المنيا. 2. 401-435.
سيد الجرحي. استخدام القصة الاجتماعية كمدخل للتغلب على القصور في مفاهيم نظرية العقل لدى الأطفال التوحديين.
الشخص عبد العزيز السيد. (2006). قاموس التربية الخاصة والتأهيل لذوي الاحتياجات الخاصة. ط2. القاهرة. مكتبة الأنجلو المصرية.
الشخص عبد العزيز السيد و صالح سلوى رشدي أحمد. (2012). مقياس مفاهيم نظرية العقل للأطفال التوحديين. مجلة كلية التربية، المجلد1، العدد36. 782-784.
الشيباني سهام عبد النبي. (2018). مهام قراءة العقل وعلاقتها بالكفاءة الاجتماعية لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة في مدينة طرابلس. العدد3. مجلة جامعة صبراتة العلمية. 75.
America psychiatric Association-APA. (2013).Autism Spectrum Disorder. Rretrived from: //www.dsm.
Bogdashira, Olga(2006). Teory of Mind and triad of perspectives on Autism and Asperger syndrome-Aview from the Briadge. London: Jessica kingesley publish.
Baron-Cohen, S., Jolliffe, T., Mortimore, C., & Robertson, M. (1997), Another advanced test of theory of mind: Evidence from very high functioning adults with Autism or Asperger syndrome. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 38(7), 813-822.
David, L. (2004). Theory of mind "virtual" lecture developmental psychology, (Doctoral Dissertation). California State University.
H. Duverger, D. Da fonseca, Bailly, C. Deruelle. (2007). Syndrome d’Asperger et théorie de l’esprit, L’Encéphale, 33 : 2007, September, cahier1, 592-593.
Marie-Hélène PLUMET & Carole TARDIF. (2000). Théorie de l’esprit et communication chez l’enfant autiste : une approche fonctionnelle développementale, Cahiers d’Acquisition et de Pathologie du Langage, pars 27/10/00,1-2.
Nathalie Poirier. (2010). La théorie de l’esprit de l’enfant autiste. Santé mentale au Québec, vol.23, n1, 1998, 115-129.
Standifer, S.(2009) Adult Autism & Employment, DPS & Curators of the
University of Missouri,
http://www.dps.missouri.edu/Autism/Adult%20Autism%20&%20Employment.pdf.
Copyright (c) 2022 Social Sciences journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.