Use of electronic academic counseling The electronic platform - ershad a model
Abstract
Academic counseling is the main pillar through which students are introduced to the academic rules and regulations and assist them in their academic progress and overcome the social, psychological, health, or academic problems and difficulties they encounter.
With the recent technological changes, a new challenge has emerged for academic counseling, which is the exploitation of technology in providing counseling services, which allowed the emergence of university electronic applications and platforms providing many extension services.
References
برو محمد (2010). اثر التوجيه المدرسي على التحصيل الدراسي في المرحلة الثانوية–دراسة ميدانية للطلبة الجامعيين والمشتغلين بالتربية و التعليم :دار الأمل للطباعة و النشر .
زهران، حامد عبد السلام (1997). الصحة النفسية والعلاج النفسي. القاهرة: عالم الكتب.
سامي محمد ملحم (2007) مبادئ التوجيه و الإرشاد النفسي، ط1،دار الميسرة
سعيد عبد العزيز و جودت عزت عطيوي(2004) إرشاد ذوي الاحتياجات الخاصة، ط1،دار الثقافة عمان، للنشر والتوزيع.
سهير كامل أحمد(2002)، سيكولوجية ذوي الاحتياجات الخاصة، ط2، القاهرة، مركز الاسكندرية للكتاب.
سميه طه جميل(2005). الإرشاد النفسي، ط1، القاهرة، عالم الكتب .
فواز أيوب المومني (2017) اتجاهات طلبة الإرشاد النفسي في جامعة اليرموك نحو استخدام الإرشاد الإلكتروني، دراسات، العلوم التربوية، مجلد 44،عدد 4 ،ملحق 4 الاردن، 209-
مفيد نجيب حواشين وزيدان نجيب حواشين(2007) إرشاد النفس وتوجيهها، ط3، عمان، دار الفكر
Faye Vowel, Ph.D., ( 2006) "ADVISING AT WASHINGTON STATE UNIVERSITY", Oct..
Croockston ,B ( 2009) : A developmental view of academc advising as teaching . NACADA Journal, vol 29 (1) p. 78-82 .
Copyright (c) 2021 Social Sciences Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.