The relationship of selective attention and working memory with the ability to develop writing among primary school students
Abstract
The current study aims to identify relationship of selective attention and working memory to the ability to develop writing among primary school pupils, where the research was applied to a groupe of 10 student, whose ages ranged between 08 – 12 years, and line test.
The results of the study resulted in a relationship of selective attention and working memory with the ability to develop writing among primary school students.
References
ايمان عباس علي و رجب حسن. (2009). صعوبات التعلم بين النظري والتطبيق برنامج متكامل. الأردن. دار المناهج للنشر والتوزيع.
بوزيد صليحة. (1992). مهارة الكتابة عند تلاميذ الطور الأول من التعليم الأساسي. ماجستير في الأرطوفونيا غير منشورة. جامعة الجزائر2.
سليمان عبد الواحد و يوسف ابراهيم. (2010). اضطرابات النطق والكلام واللغة لدى المعاقين عقليا والتوحديين. القاهرة. ايتراك للطباعة والنشر والتوزيع.
محسن علي عطية. (2008). الاستراتيجيات الحديثة في التدريس الفعال. الأردن. دار صفاء للطباعة والنشر والتوزيع.
محمد كامل علي. (2006). صعوبات التعلم الأكاديمي بين الاضطراب والتدخل السيكولوجي. الجزء3. مصر. دار الطلائع للنشر.
Ajuriaguerra . (1997). L’écriture de l’enfant. Tome 1. Paris . Ed Delachaux.
Daniel Pascal. (2002). Mémoire et fonctionnement cognitif. Paris. Ed Armand Colin.
Lussier et Flessas. (2001). Neuro psychologie de l’enfant troubles developpmentaux attention deficit. hyperactivity disorders. Biofeedback and self-regulation. 16, P201-225
Copyright (c) 2023 Social Sciences journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.