The role of the sports press in the formation of sports public opinion

  • latifa Gaid University Center of Tipaza (Algeria)
Keywords: Sports practice, sports media, sports journalism, sports public opinion

Abstract

Sports journalism is one of the main means of communication based on the printed word for the dissemination and analysis of opinions and news, and the provision of information, in addition to entertainment and entertainment, which affects the community.

The study aims to determine the ability of the sports newspapers to shape the sports public opinion on the one hand and to promote the trends towards sport on the other. The study used a descriptive and analytical approach that fits the study of human and social phenomena. The study concluded that the press can address a broad segment of the public , Which contributes to the formation of public opinion and leadership, and works to crystallize trends towards sport and its issues - that the impact of the means of mass communication, but exercised by the group and its trends and values ​​and culture in order to achieve some degree of compatibility between man and his environment In which he must find the element of satisfaction for his needs and desires.

References

إبراهيم إمام، (1995)، الإعلام الإذاعي والتلفزي، دار الفكر العربي، مصر، ط1.

أمين الخولي، ( 1996)، الرياضة والمجتمع، المجلس الوطني للثقافة والفنون والآداب، الكويت.

أمين الخولي، (1998)، أصول التربية البدنية والرياضية" المدخل والتاريخ الفلسفة"، دار الفكر العربي، القاهرة.

أمين ساعاتي،( 1993)، أزمة الصحافة الرياضية" الاسباب والعلاج"، المركز السعودي للدراسات الاستراتيجية.

خضور أديب،(1994) ، الإعلام الرياضي، دراسة علمية للتحرير الرياضي في الصحافة الإذاعة و التلفزيون، المكتبة الإعلامية، دمشق، ط1.

خير الدين عويس، عطا حسن، (1998)، الإعلام الرياضي ، ج1، مركز الكتاب للنشر، القاهرة.

عبد الحفيظ عبد المكرم مهلي، (2014)، الصحف الرياضية ودورها في تشكيل الرأي العام الرياضي وتعزيز الاتجاهات الايجابية نحو الرياضة بولاية الخرطوم، بحث مقدم لنيل درجة ماجستير التربية البدنية والرياضية في الإعلام الرياضي،جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا، كلية الدراسات العليا.

علي عبد الفتاح كنعان، (2014)، الاعلام الرياضي، دار اليازوري للنشر والتوزيع، عمان.

غازي زين عوض الله المدني، (2006)، الصحافة الرياضية" النشأة التطور"، دار هاني للطباعة والنشر،القاهرة، ط2.

مجدي احمد شندي، (2007)، الإعلام الرياضي، الدورة التدريبية" التنظيم والإدارة الرياضية"، الرياض.

محمود علم الدين، (2009)، مقدمة في الصحافة، الدار العربية للنشر.

ياسر بابكر علي، (2013)، الإعلام الرياضي التلفزيوني ودوره في تشكيل اتجاهات الرأي العام، أطروحة دكتوراه في علوم الاتصال،جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا.

ALLPORT, F. (1973), TOWWARDS A SCIENCE OF PUBLIC OPINION, QUARTERLY, VOL,N (1) JANUARY.

DOOP. L, )1966 (, PUBLIC OPINION AND PROPAGANDA, (AMDEN: ARCHON POOKS).

R.L.Gauh. (1932), SOCIAL PSYSCHOLOGY,NY:HENRY HOLT.

Published
2020-03-31
How to Cite
Gaid, latifa. (2020). The role of the sports press in the formation of sports public opinion. Social Sciences Journal, 14(1), 235-252. https://doi.org/10.34118/ssj.v14i1.992
Section
Articles