The Impact of E-Management in improving the quality of public services Empirical study of CNAS

  • abdelhak rais جامعة محمد خيضر بسكرة
  • karima bencharif جامعة محمد خيضر بسكرة
Keywords: E-Management, Quality of Public Services, , Human Resource

Abstract

We aim through this study to identify the perceptions of individuals working at the National Social Security Fund Foundation about the nature and the impact of the relationship between e-governance and the quality of public service, as well as the extent to which e-governance contributed to the improvement of the quality of the public service. A key tool designed to collect data was the identification of the sample. (36) Staff.

The study produced a number of findings: The independent variable of e-governance is highly prevalent in the institution of the National Social Security Fund, the dependent variable of public service quality is highly prevalent in the same institution, and the moral impact of e-governance in its various dimensions on the quality of the public service in the institution of the National Social Security Fund, where e-administration has explained a 57.5% amount of changes in the quality of the public service.

References

الساسي بوعزيز. (2018 7, 2018). نموذج مقترح لتطبيق الادارة الالكترونية بالادارة الرياضية بالجزائر ( اطروحة دوكتوراه ). المسيلة، الجزائر: جامعة محمد بوضياف.
رابح الواقي. (2 2, 2019). اثر استخدام الادارة الالكترونية على جودة الخدمات في المؤسسات العمومية الجزائرية ( اطروحة دوكتوراه ). المسيلة، الجزائر: جامعة محمد بوضياف.
سامية منزر، و زرفة بلقواس. (1 3, 2020). الادارة العمومية في الجزائر و استراتجية تطبيق الادارة الالكترونية فيها. مجلة الباحث في العلوم الانسانية و الاجتماعية، الصفحات 29-44.
شريفة رفاع، و عائشة قاسمي. (31 12, 2018). أثر استخدام إدارة العلاقة مع الزبون على جودة الخدمة العمومية. مجلة العلوم الاقتصادية والتسيير والعلوم التجارية، الصفحات 325-338.
عامر بوعكاز. (4 2, 2021). تطبيق الادارة الالكترونية كالية لتحسين جودة الخدمات المصرفية ( اطروحة دكتوراه ). الجلفة، الجزائر: جامعة زيان عاشور.
عائشة بن بادة، و فريد دراج. (2018). جودة الخدمة العمومية بين التغيير التنظيمي وهيمنة الرواسب الثقافية. مجلة دراسات في علم اجتماع المنظمات، الصفحات 50-63.
مثقال عيسى مقطش. (ديسمبر, 2013). الادارة الالكترونية و التحديات. مجلة الدراسات المالية و المصرفية، الصفحات 41-42.
نور الدين موفق. (2019). الإدارة الالكترونية ضرورة حتمية لتحسين الخدمة العمومية في الجزائر. الادارة الالكترونية -الخدمة العمومية -الجزائر، (الصفحات 1-10).
وسیلة مرزوقي. (1 مارس, 2017). التحول نحو الادارة الالكترونية كاسلوب للتسيير الاداري. مجلة العلوم الإنسانیة، الصفحات 104-117.
يونس زين، و الأمير عبد القادر حفوظة. (أفريل, 2018). إسهامات الإدارة الإلكترونية في تحقيق جودة الخدمة العمومية. حوليات جامعة قالمة للعلوم الاجتماعية والإنسانية، الصفحات 371-395.
Published
2022-12-25
How to Cite
rais, abdelhak, & bencharif, karima. (2022). The Impact of E-Management in improving the quality of public services Empirical study of CNAS. Journal of Excellence for Economics and Management Research, 6(2), 147-166. https://doi.org/10.34118/jeemr.v6i2.3595
Section
Original Article