A standard view of the role of the marketing audit entrance in improving the performance of marketing mix decisions

  • Mostapha sahi جامعة عمار ثليجي – الأغواط
Keywords: marketing audit, rationalization decisions, marketing performance, marketing plan, marketing mix

Abstract

There are usually indirect relationships with some levels and fields of knowledge, Among the regular elements of the components of trade and economics are the overlap between administrative functions.

 So that these alignments do not appear between functions and how they interact… Among them is accounting and marketing, Hence the question turns into a problem About specific particles in between Marketing audit and the performance of marketing mix decisions. For this reason it has been studied Input In rationalizing these decisions And turn them into results Marketing audit is an effective tool in functional measurement For marketing, By analyzing the performance of the marketing mix (product, price, promotion, communication) And his role in improving the marketing policy And thus issuing decisions

References

1. concepts rt pratique du marketing par les plus specialistes internationaux. (2018). l'art du marketing. grande - bretagne: financial times.
2. jean-pierre, Orsoni, jaques halfer. (2001). marketing. paris: Vuibert.
3. Lendrevielindon. (2000). mercator. paris.
4. timfriesner. (09 12, 2014). marketing Audit. تاريخ الاسترداد 06 12, 2018، من www.marketingteacher.com.
5. William c, Boynton. (2001). modern Auditing. new yourk: john wiley 7th edition.
6. william c,&others. boynton. (2001). modern Auditing. newyourk: INC.
7. ابراهيمي عبد الله. (2003). الرقابة واهميتها في تطوير تمافسية الموسسة. الملتفى الوطني الاول حول الموسسة الاقتصادية الجزاىرية وتحديات المناخ الاقتصادي الجديد، (صفحة 16). جامعة الاغواط.
8. أحمد أسامة. (10/03/2016 mars, 2014). مجلة التدريب والتقنية. تاريخ الاسترداد 10 03, 2016، من ttp:altadreeb.net/print article.php?id = 861.
9. أحمد عبد المنعم و محمد شفيق. (غير موجودة). برنامج مهارات التسويق والبيع "التوزيع يالقنوات البديلة" . مصر: كلية التجارة بنها.
10. اسامة احمد. (201). المراجعة التسويقية.
11. أسامةأحمد. (2013). المراجعة التسويقية. مصر: هومة.
12. البشير العلاق عباس و العبدلي قحطان البدر. (1999). إدارة التسويق. الاردن: دار الزهران.
13. السايق المرجع. (بلا تاريخ).
14. الصيرفي محمد. (2008). ادارة التسويق. مصر: موسسة حورس الدولية.
15. المواصفة القياسية الدولية إيزو14062. (2006). الادارة البيئية تكامل المظاهر البيية في تصميم وتطوير المنتج. جنيف: طبع الامانة المركزية.
16. الهام فخر الدين. (2013). استراتيجيات التسويق. عمان: دار اثراء.
17. الهام فخر الدين طملية. (2013). استراتيجيات التسويق . عمان: دار اثراء.
18. أمينة حسين محمود. (1994). نظم المعلومات التسويقية . القاهرة: مطبعة كلية الزراعة.
19. بربر كامل. (2000). الرقابة و اهميتها في تطوير تنافسية الموسسة. لبنان: الموسسة الجامعية للدراسات والنشر والتوزيع.
20. ثامر البكري و ابي سعد الديوجي. (2004). الاراء الحديثة لتسويق الخدمات المحاسبية. عمان: الزهران.
21. ثامر البكري و الديوجي أبي سعيد. (2004). الاراء الحديثة لتسويق الخدمات المحاسبية. عمان: الزهران.
22. دلمان خوشفي و رمضان شرفاني. (2015). مرجع سبق ذكره. عمان: الزهران.
23. دلمان خوشفي و رمضان شرفاني. (2016). التدقيق المحاسبي . عمان: نوو.
24. سهيل فهد سلامة. (1988). ادارة الوقت - منهج متطور للنجاح. الاردن: المنطمة العربية للعلوم الادارية.
25. شمعة احمد حميمي. (2000). المدخل الحديث لتدقيق الحسابات. عمان: دار وفاء.
26. صالح عبد الله الملحم. (2003). المكونات الرئيسية للمزيج الترويجي وأثرها على النشاط التسويقي. لاردن: دوروية الادارة العامة.
27. عادل راشد احمد. (1990). مبادئ التسويق وادارة المبيعات. بيروت: دار النهضة العربية.
28. عبد الحيمرعي. (1998). المعلومات المحاسبية وبحوث العمليات في اتخاذ القرارات. لبنان: الدار الجامعية.
29. عبد الرحيم محمد عبد الله. (1986). التسويق المعاصر. الجزائر: مطبعة الجزائر.
30. عبد السلام ابو قحف. (2001). التسويق من وحهة نظر معاصرة. مصر: مطبعة الاشعاع الفنية.
31. مالكولم.ه.و & ماكدونالب. (1996). الخطط التسويقية. مصر: الادارة العربية للبحوث.
32. محمد حافظ الحجازي. (2006). دعم القرارات في المنظمات. الاسكندرية: دار الوفاء.
33. محمد عبد الرحيم. (1988). التسوبق المعاصر. القاهرة: الدار الدولية للكتاب.
34. محمد عبيدات. (1990). مبادئ التسويق مدخل سلوكي. الاردن: دار المستقبل.
35. محمد فريد الصحن. (2002). قراءات ادارة التسويق. مصر: الدار الجامعية.
36. محمد فريد الصحن و أخرون. (2002). مبادئ الادارة. مصر: الدار الجامعية.
37. محمود جاسم و محمد الصميدعي. (2009). استراتيجيات التسويق. عمان: دار الحامد.
Published
2022-12-25
How to Cite
sahi, M. (2022). A standard view of the role of the marketing audit entrance in improving the performance of marketing mix decisions. Journal of Excellence for Economics and Management Research, 6(2), 433-452. https://doi.org/10.34118/jeemr.v6i2.3609
Section
Original Article