Proposed academic guidance Program for building the Project of Professional Career of University Students Who are About to graduate
Abstract
The aim of this intervention is to propose a project of electronic academic guidance program which is a design of multi-ways portal to build the project of professional career of university students; It is a university formative research project (PRFU) It was adopted especially in the absence of academic guidance services and specialists at the Algerian University Hence there will be a presentation of the idea of this electronic guidance program as well as its scientific background, its justification, its importance, its steps of implementation its means, its material and, its human resources. In order to be this proposed program in this project to present an experiment, it might be the beginning of the starting of the academic services of the Algerian University.
References
بن شريك عمر.(2014). توظيف الأنترنت في الإرشاد النفسي والتربوي، مجلة دفاتر المخبر. 1.9. 447-462.
سلامة إسماعيل محمود. (د. ت). أثر التقدم التكنولوجي على أساليب ونماذج الانتقاء والتوجيه المهني والدراسي، (د. د)، 551-611.
عبد المنعم رانية عبد الله محمد.(2017). فاعلية استخدام الصف المقلوب في تنمية المهارات والمفاهيم الهندسية لدى طالبات الصف الرابع الأساسي، مجلة جامعة بابل للعلوم الإنسانية. 56. 3109-3131.
عرفات إيمان متولي محمد.(1439). استخدام الجامعات لمواقعها الإلكترونية في توفير عملية التواصل للطلاب وإشباع احتياجاتهم، دراسة نظرية وتطبيقية، مجلة جامعة طيبة للآداب والعلوم الإنسانية. السنة السابعة.923.14-972.
مشري سلاف وفلاح خولة وجوادي وسيلة.(2018). مقياس قلق المستقبل المهني لدى الطلبة المقبلين على التخرج، مجلة العلوم الاجتماعية. جامعة الأغواط.31.7. 273-288.
النوايسة سيما.(2014). فاعلية برنامج إرشادي مهني محوسب على النضج المهني لدى طالبات الصف العاشر الأساسي في المزار الجنوبي، المجلة الدولية التربوية المتخصصة.3. 11. 1-17.
Copyright (c) 2021 Social Sciences Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.