Citizenship and political participation through a socio-educational vision in the civics textbook for the fifth year of primary school
Abstract
Our research paper entitled Citizenship and political participation through a socio-educational vision within the civic education book for the fifth year of primary school aims to clarify the theoretical and field frameworks for citizenship and political participation, in addition to the school’s educational role in this through the civic education book, where a content analysis method was followed. For the educational clip and the educational picture, it was concluded that the civic education book for the fifth year of primary school simulates the connotations of citizenship and political participation.
References
زريق , ن. (2017). قراءة في أبعاد المواطنة وانعكاسها على البناء الديمقراطي في الجزائر. مجلة البحوث السياسية والإدارية، جامعة الجلفة، الجزائر, (11).
سامح, ف. (2007). المواطنة، سلسلة تعليم حقوق الإنسان (10). القاهرة، مصر: مركز القاهرة لدراسات حقوق الإنسان، الطبعة الأولى.
قراش, ا. (2020). التربية المدنية "السنة الخامسة من التعليم الابتدائي". الجزائر: الديوان الوطني للمطبوعات المدرسية.
نعمة, س. ع. ا. (2013). دور مبدأ المواطنة في تعزيز المشاركة السياسية في العراق. مجلة كلية الدراسات الإنسانية، جامعة النجف الأشرف، العراق , (3).
خالدي, م. (2016). تمثلات المثقف للمواطنة في الجزائر (أطروحة دكتوراة). قسم علم الاجتماع، كلية العلوم الاجتماعية والإنسانية، جامعة أبي بكر بلقايد, تلمسان، الجزائر.
شتا , ا. ع., & آخرون, . علم الاجتماع التربوي. الإسكندرية ـ مصر: المكتبة المصرية.
بلعيد , ص. (2008). في المواطنة اللغوية وأشياء أخرى…. الجزائر: دار هومة لطباعة والنشر والتوزيع.
Ednanaslan , ., & others, . (2015). "Islam and citizenship education, “fifth volume of the Wiener Islamic Studies, Tirana in October 2013. Albania: springer.
Copyright (c) 2021 Social Sciences Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.