Necessary Life Skills for The Reinforcement of Positive Social Behavior in the Ninth- Grade's Physical Education and Sport Curriculum
Abstract
This study aimed to examine whether the physical education and sports curriculum involves the life skills necessary for the promotion of positive social behavior (i.e., communication skills, social skills and teamwork, psychological and moral skills) in ninth grade students, which corresponds to the middle-school fourth grade. Based on a content analysis, the results of our study showed that the inclusion of life skills necessary to support students’ positive social behavior in the physical education and sport curriculum was insufficient. This finding applies to both the life skills considered in our study and other secondary life skills as well.
References
شوية، بوجمعة وشناتي، أحمد (2015). مدى توظيف المهارات الحياتية في منهاج التربية البدنية والرياضية من وجهة نظر طلبة المرحلة الثانوية لبلدية المسيلة. المؤتمر العلمي الدولي السابع: نحو استراتيجية طموحة للرياضة العربية، جامعة اليرموك، كلية التربية الرياضية. 29-30 أفريل 2015.
عبيدات، لبنى محمود عبد الله والديري، علي(2015). مدة امتلاك الطالبات الممارسات للأنشطة الرياضية للمهارات الحياتية في كلية اربد الجامعية، جامعة البلقاء التطبيقية. المؤتمر العلمي الدولي السابع: نحو استراتيجية طموحة للرياضة العربية، جامعة اليرموك، كلية التربية الرياضية. 29-30 أفريل 2015.
عياد، فؤاد إسماعيل سلمان، وسعد الدين، هدى بسام محمد (2010). فاعلية تصور مقترح لتضمين بعض المهارات الحياتية في مقرر التكنولوجيا للصف العاشر الأساسي بفلسطين. مجلة جامعة الأقصى(سلسلة العلوم الإنسانية). 14(1). 174-2018.
اللجنة الوطنية للمناهج (2015أ). منهاج التربية البدنية والرياضية لمرحلة التعليم المتوسط. الجزائر: وزارة التربية الوطنية.
اللجنة الوطنية للمناهج(2015ب). الوثيقة المرافقة مادة التربية البدنية والرياضية، مرحلة التعليم المتوسط. الجزائر: وزارة التربية الوطنية.
وزارة التربية الوطنية(2013). منهاج مادة التربية البدنية والرياضية. الجزائر.
وزارة التربية الوطنية(2016). التعليم المتوسط منهاج مادة التربية البدنية والرياضية. الجزائر.
Copyright (c) 2021 Social Sciences Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.