The role of social networking sites in revitalizing desert tourism
A field study on a sample of users of social networking sites at the level of Constantine
Abstract
The tourism sector is one of the sectors that benefit the most from social networking through the exchange of information, photos and videos of the various tourist areas, and such is the role of the participants in these sites in introducing the tourism products to their own knowledge and experience.
Where this study was conducted on a sample of individuals at the level of the state of Constantine, the study also aimed to know the extent of the contribution of social networking sites in revitalizing desert tourism, and also to the possibility of relying on these sites in promoting this tourism. These sites, the most famous of which are "Facebook, Twitter, and YouTube", can connect individuals to desert tourism by building a clear picture about this tourism and exchanging the idea with individuals from other regions, which confirms the fact that the sites are a highly promoted tool, and this is what This study confirmed it.
References
اسماعيل, م. ا., & ابراهيم, ا. (2015). تفعيل دور الاعلام المعاصر . مصر : 2015.
الرسمية, ا. (فيفري 2003). الجريدة الرسمية العدد 11 .
بلخضر, ع. ا., رحمون, أ., & طيبي, ح. (2018). السياحة الصحراوية في الجزائر، استراتيجيات التنمية و أسس الاستدامة . مداخلة ضمن الملتقى الدولي حول السياحة كالية للتنويع الاقتصادي في ظل متطلبات التنمية المستدامة (pp. 123-122). ميلة ، الجزائر: المرطز الجامعي عبد الحفيظ بو الصوف.
بنوناس, ص., & باشا, ف. (2012). مقومات السياحة الصحراوية في الجزائر و استراتيجيات تطويريها . الملتقى الدولي الثاني حول دور السياحة الصحراوية في التنمية الاقتصادية و الاجتماعية. بسكرة ، الجزائر: جلمعة بسكرة.
راضي, ز. (2003). استخدتم مواقع التواصل الاجتماعي في العالم العربي. مجلة التربية , 15.
شرفاوي, ع. ا. (2014). العلاقة التفاعلية بين الساحة البيئية المستدامة . مجلة الدراسات و البحوث الاجتماعية .
شقرة, ع. خ. (2014). الاعلام نشبكات االتواصل الاجتماعي. عمان : دار اسامة للنشر و التوزيع.
طالب, م. ا., & قلادي, ن. (2013). السياحة الصحراوية في الجزائر : المقومات، المعوقات و الآفق. مجلة الباحث الاقتصادي .
عبد الوهاب, ص. ا. (1998). كتاب السنوي للسياحة العاليوة و الفنادق . الاسكندرية مصر: الجمعية المصرية للسياحيين العالمين .
فؤاد, ش., & عبيدة, ص. (2011). تاريخ وسائل الاعلام و تكنولوجيا الحديثة . الجزائر: دار الخلدونية للنشر و التوزيع.
قروج, ي., & قصاص, ف. (2016). الفرص الاستثمارية لترقية السياحة الصحراوية في الجزائر . مجلة الحكمة للدراسات الاقتصادية المجلد 4 لبعدد 7
كواش, خ. (2004). مقومات و مؤشرات السياحة في الجزائر. مجلة اقتصاديات شمال افريقيا العدد الاول .
معزوزي, ع. (2019). استدامة السياحة البيئية الصحراويةكاسس محوري لدعم التنمية المستدامة مع الاشارة إلى حالة الجزائر المجلد 02 العدد 01. مجلة الاقتصاد الدولي و العولمة , 136.
نورمان, ن. م. (2012). استخدام مواقع الشبكات الاجتماعية وتأثيره في العلاقات الاجتماعية، «دراسة عينة من مستخدمي الفايسبوك في الجزائر الفايسبوك في الجزائر مذكرة مكملة لنيل شهادة الماجستير في علوم الإعلام والاتصال . الجزائر الحاج لخضر باتنة : جامعة .
j-p, M. (2009). tourisme au sahara et imaginaire sahariens . anthropos .
- Arabic references in English:
Ismail, M. A., & Ibrahim, A. (2015). Activating the Role of Contemporary Media. Egypt.
The Official Gazette. (February 2003). Issue No. 11.
Belkacem, A. A., Rahmoun, A., & Tayebi, H. (2018). Desert Tourism in Algeria, Development Strategies and Sustainability Principles. Proceedings of the International Symposium on Tourism as a Mechanism for Economic Diversification in the Context of Sustainable Development (pp. 122-123). Mila, Algeria: Abdelhafid Boussouf University Center.
Bennounas, S., & Basha, F. (2012). The Elements of Desert Tourism in Algeria and Strategies for Its Development. The Second International Symposium on the Role of Desert Tourism in Economic and Social Development. Biskra, Algeria: University of Biskra.
Radi, Z. (2003). The Use of Social Media Sites in the Arab World. Journal of Education, 15.
Sharafawi, A. A. (2014). The Interactive Relationship between Sustainable Environmental Space. Journal of Social Studies and Research.
Shaqra, A. K. (2014). Media and Social Networks. Amman: Osama Publishing and Distribution.
Taleb, M. A., & Qalladi, N. (2013). Desert Tourism in Algeria: Elements, Obstacles, and Prospects. The Economic Researcher Journal.
Abdel Wahab, S. A. (1998). Annual Book of High Tourism and Hotels. Alexandria, Egypt : The Egyptian Association of World Tourists.
Fouad, S., & Obaida, S. (2011). History of Media and Modern Technology. Algeria: Dar al-Khaldounia for Publishing and Distribution.
Qrouj, Y., & Qassas, F. (2016). Investment Opportunities for Promoting Desert Tourism in Algeria. Wisdom Journal for Economic Studies, Volume 4, Issue 7.
Kouach, K. (2004). Elements and Indicators of Tourism in Algeria. Journal of North African Economies, Issue 1.
Maezouzi, A. (2019). Sustainability of Desert Environmental Tourism as a Key Axis to Support Sustainable Development with Reference to the Case of Algeria, Volume 02, Issue 01. International Journal of Economy and Globalization, 136.
Norman, N. M. (2012). The Use of Social Networking Sites and Their Impact on Social Relationships, "A Sample Study of Facebook Users in Algeria." Master's thesis in Information and Communication Sciences. University of Batna, Algeria.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.