The natural tourism components of Jijel: reality and prospects
Abstract
Today, the tourism sector is considered one of the important strategic sectors that Algeria has given great attention in recent years, given the economic and social returns it brings to the state, and a source of wealth creation and job creation, all of which is in the context of achieving sustainable development. The state of Jijel is one of the important tourism poles in Algeria due to its natural and topographical diversity among the mountains, forests and natural lakes, in addition to a coastal strip extending 120 km from the municipality of Ziama Mansouria in the west to ouad Zehour in the municipality of El Milia in the east. On this basis, the researchers seek, through this study, to identify the natural tourism components that abound in Jijel state, which has raised the challenge in recent years to be a tourist pole with distinction and a place for tourists from inside and outside the country. Seasonal tourism to year-round tourism.
References
آل دغيم، خالد بن عبد الرحمن. (2014). الإعلام السياحي وتنمية السياحة الوطنية. دار أسامة.
دماد، نوال. (2009/2010). الإستراتيجية الترويجية وإسهاماتها في تسويق السياحة الداخلية دراسة حالة الديوان الوطني للسياحة ONT. [مذكرة ماجستير في العلوم الاقتصادية تخصص تسويق غير منشورة]. جامعة الجزائر.
شكشك، رمزي سمير. (2013). واقع السياحة بقطاع غزة وآفاق تنميتها الفنادق كدراسة حالة. [مذكرة ماجستير في اقتصاديات التنمية غير منشورة]. الجامعة الإسلامية.
غنيمة، عبد الفتاح مصطفى وآخرون. (2010). تنشيط السياحة الأمل المرتجى. مطابع جامعة المنوفية.
قويدر، الويزة. (2009/2010). اقتصاد السياحة وسبل ترقيتها في الجزائر. [أطروحة دكتوراه علوم في العلوم الاقتصادية تخصص تحليل اقتصادي غير منشورة]. جامعة الجزائر.
كافي، مصطفى يوسف. (2006). فلسفة اقتصاد السياحة والسفر. دار الحامد.
كافي، مصطفى يوسف وآخرون. (2014). مبادئ السياحة. مكتبة المجتمع العربي.
كواش، خالد. (2007). السياحة مفهومها، أركانها، أنواعها. دار التنوير.
محمد، عمر محمد علي. (2015). الجغرافية البشرية الأسس والاتجاهات الحديثة والمعاصرة. دار الوفاء لدنيا الطباعة والنشر.
- Arabic references in English:
Al Dghaim, Khalid bin Abdulrahman. (2014). Tourism Media and the Development of National Tourism. Osama House.
Damad, Nawal. (2009/2010). Promotional Strategy and Its Contributions to Marketing Domestic Tourism - A Case Study of the National Office for Tourism ONT. [Master's thesis in Economic Sciences, Marketing specialization, unpublished]. University of Algiers.
Shakshak, Ramzi Samir. (2013). The Reality of Tourism in the Gaza Strip and Its Development Prospects - Hotels as a Case Study. [Master's thesis in Development Economics, unpublished]. Islamic University.
Ghoneima, Abdelfattah Mustafa and others. (2010). Activating Tourism: The Awaited Hope. University of Menoufia Printing.
Gouider, Louiza. (2009/2010). Tourism Economy and Ways to Promote it in Algeria. [PhD thesis in Economic Sciences, Economic Analysis specialization, unpublished]. University of Algiers.
Kafi, Mustafa Youssef. (2006). The Philosophy of Tourism and Travel Economy. Al-Hamed House.
Kafi, Mustafa Youssef and others. (2014). Principles of Tourism. Arab Community Library.
Kwash, Khaled. (2007). Tourism: Its Concept, Pillars, Types. Enlightenment House.
Mohammed, Omar Mohammed Ali. (2015). Human Geography: Fundamentals and Modern and Contemporary Trends. Al-Wafa House for Printing and Publishing.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.