Culture of investing in mountain tourism in Algeria: Reality and Challenges

  • salem Yakoub University Of El Oued
  • Sara azizi University Of Oum El Bouaghi
Keywords: culture of investment, tourism promotion, mountain tourism

Abstract

This intervention aims to highlight to a fundamental problem that constitutes one of the most important issues of the day, namely, the culture of policy of promoting mountain tourism in Algerian society, which has experienced an important dynamic in recent year by demonstrating its main features and the challenges it’s may face particularly in view of the importance of this sector in promoting both economic and social development.

     From this paper around us, we have put forward and discussed a range of ideas that lay the foundation for this issue, beginning with the importance and mechanics necessary to preserve this natural legacy in the light of challenges and stakes that exist.     

Metrics

Metrics Loading ...

References

أكرم، عاطف رواشدة. (2009). السياحة البيئية الأسس والمرتكزات. (1، المحرر) عمان، الأردن: دار الراية للنشر والتوزيع.

راضية، بن نوي. ايمان، بن زيان. (2020). تحديات تنشيط السياحة الداخلية في الجزائر. المجلة الجزائرية للأمن الإنساني ، 5 (1).

رعد، مجيد العاني. (2008). الاستثمار السياحي والتسويق السياحي. (1، المحرر) الاردن: دار كنوز المعرفةللنشر.

سامية، بوعشاش. (2013). السياحة البيئية في المناطق الجبلية، رسالة ماجيستير. الجزائر: كلية العلوم الاقتصادية والعلوم التجارية والتسيير ،جامعة الجزائر 3.

طه، ياسين مرباح، توفيق كرمية، و فطيمة الزهرة عيسات. (2020). الاستثمار السياحي وعلاقته بالقطاع السياحي في الجزائر. مجلة نور للدراسات الاقتصادية ، 6 (10).

عمار، مراني. (2017). واقع الاستثمار السياحي في الجزائر وسبل ترقيتة الملتقى الوطني حو ل مقومات وتحديات الاستثمار القطاع السياحي وسبل ترقيته . الجزائر : جامعة البويرة.

منال، ميسوم. (2016). واقع السياحة الجبلية في الجزائر وأفاق النهوض بها. المجلة الدولية للتنمية ، 5 (1).

العسالي، علاء إبراهيم (2015)، السياحة في الوطن العربي، دار أمجد للنثر والتوزيع، الأردن.

عوينان، عبد القادر. (2013)، السياحة في الجزائر الإمكانيات والمعوقات في ظل الإستراتيجية السياحية الجديدة للمخطط التوجيهي للهيئة السياحية sdat2025، أطروحة دكتوراه، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، جامعة الجزائر3.

نجاة، بن تركية. (2017)، السياحة الرياضية رافد لتنشيط السياحة الداخلية في الجزائر، مجلة العلوم الإدارية والمالية، جامعة الوادي، الجزائر، المجلد 1، العدد1.

الصيرفي، محمد. (2007)، التخطيط السياحي، دار الفكر الجامعي، مصر.

nawaz, m., & hassan, s. (2016). investment and tourism insights from the literature. international journal of econmic perspctives , 10 (4).

- Arabic references in English :

Akram, Atef Rawashda. (2009). Environmental Tourism: Foundations and Pillars. (1st ed.) Amman, Jordan : Al-Raya Publishing and Distribution.

Radia, Ben Noui. Iman, Ben Ziyan. (2020). Challenges of Activating Domestic Tourism in Algeria. Algerian Journal of Human Security, 5(1).

Raad, Majid Al-Ani. (2008). Tourism Investment and Tourism Marketing. (1st ed.) Jordan : Dar Kunooz Al-Marifa for Publishing.

Samia, Bouachache. (2013). Environmental Tourism in Mountainous Areas, Master's Thesis. Algeria: Faculty of Economic Sciences, Commercial Sciences and Management Sciences, University of Algiers 3.

Taha, Yassin Marbah. Toufik, Karmia. Fatima, Zahra Aissat. (2020). Tourism Investment and its Relationship with the Tourism Sector in Algeria. Noor Journal for Economic Studies, 6(10).

Amar, Marani. (2017). The Reality of Tourism Investment in Algeria and Ways to Promote it, National Symposium on the Components and Challenges of Tourism Investment and Ways to Promote it. Algeria : University of Bouira.

Manal, Misoum. (2016). The Reality of Mountain Tourism in Algeria and Prospects for its Revival. International Journal for Development, 5(1).

Al-Assaly, Alaa Ibrahim (2015), Tourism in the Arab World, Amjad Publishing and Distribution, Jordan.

Ouinan, Abdelkader (2013), Tourism in Algeria: Potentials and Constraints in Light of the New Tourism Strategy of the SDAT2025 Tourism Planning Scheme, PhD thesis, Faculty of Economic, Commercial and Management Sciences, University of Algiers 3.

Najat, Ben Turkia (2017), Sports Tourism as a Stream to Activate Domestic Tourism in Algeria, Journal of Administrative and Financial Sciences, University of El Oued, Algeria, Volume 1, Issue 1.

Al-Sirfi, Muhammad (2007), Tourism Planning, Al-Fikr Al-Jami'i Publishing House, Egypt.

Ibrahim, Ismail. (1998). The Art of Press Editing: Between Theory and Practice. Cairo : Dar Al-Fajr for Publishing and Distribution.

Kouach, Khaled. (2004). Fundamentals and Indicators of Tourism in Algeria. Journal of North African Economies. Volume 1, Issue 1. Algeria.

Lamoushi, Zeinab. (2018). The Role of Smartphone Applications in Activating Citizen Journalism. National Conference on Mobile Journalism. University of Biskra. Algeria.

Mohamed, Elsayed, Amani. (2011). The Use of Mobile Phones in Enhancing Access to Digital Arabic Content. Conference on Arabic Content on the Internet-Challenges and Aspirations. Imam Muhammad Ibn Saud Islamic University. Riyadh.

Azzam, Ismail. (November 25, 2016). Applications on Smartphones for Journalists: https://institute.aljazeera.net/ar/ajr/article/235 , Accessed on May 5, 2022, at 16:23.

Farhat, Mehdi. (2009/2010). The Role of the Printed Press in Shaping Public Opinion in Algeria. Master's Thesis in Media and Communication Sciences. University of Oran. Algeria.

Shawi, Saleh. (2019). Tourism in Algeria: Between the Reality of Management and Development Prospects, The Case of the Seafront of Skikda Province (Northeast Algeria). The Euro-Mediterranean Journal of Tourism and Hospitality. Volume 2, Issue 2. Algeria.

Published
2022-09-30
How to Cite
Yakoub , salem, & azizi, S. (2022). Culture of investing in mountain tourism in Algeria: Reality and Challenges. Social Empowerment Journal, 4(3), 70-77. https://doi.org/10.34118/sej.v4i3.2519
Section
Articles

Plum Analytics

Artifact Widget