The reality and prospects of the febrile tourism industry in Algeria-the state of Guelma a model-

  • Soufyane Amrani University Of Alger 3
Keywords: Industry, Febrile Tourism, Reality, Prospects, Algeria, Guelma City

Abstract

The study aims to highlight the reality and prospects of febrile tourism in Guelma city. and to achieve the aforementioned objective, we have relied on the analytical descriptive approach, giving a description of the study variables, defining everything related to febrile tourism, in addition to making an analytical reading of the reality and Prospects of febrile tourism in Guelma city on the basis of available data and studies.

The study concluded that febrile tourism is one of the pillars of the tourism sector in Guelma city, given the region’s febrile sources with health and therapeutic benefits, but tourism services remain below the required level in terms of structures and reception facilities, due to the delay in the advancement of the tourism sector as a result of many one of the reasons.

Metrics

Metrics Loading ...

References

الجلاد، أحمد. (2000). البيئة والسياحة العلاجية. عالم الكتب للنشر والتوزيع.

بظاظو، إبراهيم خليل. (2010). الجغرافيا السياسية: تطبيقات على الوطن العربي. دار الوراق للنشر والتوزيع.

بن سديرة، عمار. (2022). السياحة الحموية في الجزائر في ظل المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية SDAT 2030. المجلة الأور ومتوسطية لاقتصاديات السياحة والفندقة. 4(4)، 41-52.

مديرية السياحة والصناعات التقليدية لولاية قالمة.

بولصباع، محمود. (2016). واقع ترويج السياحة الحموية في الجزائر. مجلة ميلاف للبحوث والدراسات. (4)، 65-93.

عبيدات، محمد إبراهيم ودبانية، جميل سمير. (2009). التسويق الصحي والدوائي. دار وائل للنشر والتوزيع.

عشي، صليحة. (2011). الأداء والأثر الاقتصادي والاجتماعي للسياحة في الجزائر وتونس والمغرب [أطروحة دكتوراه، جامعة باتنة]. http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/522

عمراني، سفيان. (2017). واقع وتحديات التنمية المحلية في ولاية قالمة: قراءة في المقومات الفلاحية والسياحية. مجلة المعيار. 8(1)، 245-258.

فراح، أسامة، ورحمة، عبد العزير. (2019). دور وكالات السياحة والأسفار في تشجيع السياحة الداخلية: دراسة حالة وكالة النجاح للسياحة والأسفار بولاية الشلف. مجلة الاجتهاد للدراسات القانونية والاقتصادية. 8(3)، 99-122.

كواش، خالد. (2007). السياحة: مفهومها أركانها أنواعها. دار التنوير للنشر والتوزيع.

لحول، سامية، وحناشي، راوية. (2012، نوفمبر 19-20). السياحة الحموية كأسلوب لترقية السياحة الداخلية في الجزائر: دراسة حالة ولاية قالمة [ورقة علمية]. الملتقى الوطني حول فرص ومخاطر السياحة الداخلية في الجزائر. جامعة باتنة. باتنة. الجزائر.

مقابلة، خالد، والحاج ذيب، فيصل. (2000). صناعة السياحة في الأردن. دار وائل للنشر والتوزيع.

وزارة السياحة والصناعة التقليدية. (2022). مخطط تطوير السياحة الحموية:

https://www.mta.gov.dz/%d9%85%d8%ae%d8%b7%d8%b7%d8%aa%d9%86%d9%85%d9%8a%d8%a9%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%8a%d8%a7%d8%ad%d8%a9%d8%a7%d9%84%d8%ad%d9%85%d9%88%d9%8a%d8%a9/

وكالة الأنباء الجزائرية. (2017)، سياحة حموية: قالمة منطقة سياحية بامتياز:

https://www.djazairess.com/aps/44106

Published
2022-09-30
How to Cite
Amrani , S. (2022). The reality and prospects of the febrile tourism industry in Algeria-the state of Guelma a model-. Social Empowerment Journal, 4(3), 86-99. https://doi.org/10.34118/sej.v4i3.2522
Section
Articles

Plum Analytics

Artifact Widget