Tourism culture and its role in promoting the tourism sector in algeria (analytical study)

  • Asma lekiket University Of Constantine
Keywords: tourism culture, tourism conscience, tourism industry, tourism promotion

Abstract

   Tourism culture is basic and necessary for the development of the tourism industry, and awareness of its importance plays an important role in improving the tourism sector for the society, and that is through building a society that has a tourism culture that will achieve economic and social successes and gains that benefit the tourism sector and individuals Proceeding from this, the success of tourism depends on the citizen's behavior towards the tourist and the latter's impressions about the host country. Which represents propaganda and an opportunity for the tourist attraction of the country. Accordingly. the study aims to focus on the philosophy of cultural development in the tourism sector and the need to focus on tourism culture as a major factor in pushing the tourism sector forward in Algeria. For this reason, we will try in the study to find the role of tourism culture plays in the advancement and promotion of the tourism sector in Algeria.

References

احمد، عبد الله قارة. (12/07/2009). مفهوم تنمية الوعي السياحي، على الرابط: www.algomhoriah.net/articles.php?id=14308

الياس، سراب. حسن، الرفاعي. وآخرون. (2002(. تسويق الخدمات السياحية، الطبعة الأولى، القاهرة، دار المسيرة للنشر والتوزيع.

الثقافة السياحية ضمن المناهج الدراسية. (2008)، مجلة السياحة الاسلامية، العدد24، على الرابط: www.islamictourism.com/arabic _articles/article.php ?issue=24

دادن، عبد الغني. (13/4/2017). الثقافة السياحية في المجتمع ودورها في تنمية السياحة الصحراوية، على الرابط: www.academia.edu

داليا، محمد تيمور زكي. (2008). الوعي السياحي والتنمية السياحية، الاسكندرية، مؤسسة شباب الجامعة للنشر.

عبد الصاحب، الشاكري. (2017). شركات السياحة ووكالات الأسفار، القاهرة، مكتبة الأنجلو المصرية.

محمد، بن مرادي. (2013). يومية صوت الأحرار، بن مرادي يؤكد غياب الثقافة السياحية في المجتمع، على الرابط: www.sawt-alahrar.net/ara/permalink/11298.html

محمد، دلومي. (2010). في ظل غياب ثقافة السياحة عندنا: سياح ينتظرون بالساعات في المطارات والموانئ وخدمات سياحية تحت الصفر، يومية الأمة، الجزائر، على الرابط: www.eloumma.com/ar/content/view/13286/103

مروان، صحراوي. (2012). التسويق السياحي وأثره على الطلب السياحي-حالة الجزائر، مذكرة ماجيستير في علوم التسيير، كلية العلوم التجارية والاقتصادية والتسيير، جامعة أبو بكر بلقايد، على الرابط: http://dspace.univ-telemcen.dz/handle/112/1158

هناء، حامد زهران. (2004). الثقافة السياحية وبرامج تنميتها، القاهرة: عالم الكتاب للنشر والتوزيع.

Leslie Norville (10/3/2019) about the tourism industry tourism,retrieved ,England

- Arabic references in English:

Ahmad, Abdullah Qara. (12/07/2009) The Concept of Developing Tourism Awareness www.algomhoriah.net/articles.php?id=14308

Elias, Sarab. Hassan, Al-Rifai. and others. (2002). Marketing of Tourism Services, First Edition, Cairo, Dar Al-Masirah for Publishing and Distribution.

Tourism Culture in the Curriculum. (2008), Islamic Tourism Magazine, Issue 24 www.islamictourism.com/arabic_articles/article.php?issue=24

Dadan, Abdelghani. (13/4/2017). Tourism Culture in Society and Its Role in Developing Desert Tourism www.academia.edu

Dalia, Mohamed. Teimour, Zaki. (2008). Tourism Awareness and Tourism Development, Alexandria, Youth University Foundation for Publishing.

Abdel, Sahib Al-Shakri. (2017). Tourism Companies and Travel Agencies, Cairo, Anglo-Egyptian Library.

Mohamed, Ben Moradi. (2013). Voice of the Free Daily, Ben Moradi Confirms the Absence of Tourism Culture in Society www.sawt-alahrar.net/ara/permalink/11298.html

Mohamed, Dalloumi. (2010). In the Absence of Tourism Culture: Tourists Wait for Hours at Airports and Ports, and Tourism Services are Below Zero, El Umma Daily, Algeria, 1/08/2018 www.eloumma.com/ar/content/view/13286/103

Marwan, Saharaoui. (2012). Tourism Marketing and Its Impact on Tourism Demand - The Case of Algeria, a Master's thesis in Management Sciences, Faculty of Commercial, Economic, and Management Sciences, University of Abu Bakr Belkaid http://dspace.univ-telemcen.dz/handle/112/1158

Hanaa, Hamed Zahran. (2004). Tourism Culture and Its Development Programs, Cairo: World of Books for Publishing and Distribution.

Published
2022-12-15
How to Cite
lekiket, A. (2022). Tourism culture and its role in promoting the tourism sector in algeria (analytical study) . Social Empowerment Journal, 4(4), 47-56. https://doi.org/10.34118/sej.v4i4.2773
Section
Articles