The reality and prospects of the tourism industry in Algeria
Abstract
This study aims to determine the nature of the tourism industry and the most important strategies adopted by Algeria in order to develop the tourism industry. It is its contribution to the GDP, which did not exceed 20% despite the availability of all the ingredients it enjoys. The study concluded a set of results, the most important of which is that Algeria must adopt more effective strategies in order to develop its tourism industry
References
رانية، ادير. عمر، غزازي. (2019). الاستراتيجية الوطنية لتنمية القطاع السياحي بالجزائر في ظل المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية لآفاق 2030. مجلة الابداع ،المجلد 09،العدد 01 ، الصفحات 93-111.
عبد العزيز، توفيق ماهر. (2008). صناعة السياحة. عمان-الأردن : دار زهران للنشر والتوزيع.
مصطفى، يوسف كافي . (2018). وكالات ومنظمات السياحة والسفر . دمشق ،سوريا: دارر ومؤسسة رسلان للطباعة والنشر والتوزيع .
مصطفى، يوسف كافي. (2009). صناعة السياحة والأمن السياحي - الطبعة الأولى . دار مؤسسة رسلان للطباعة والنشر والتوزيع سوريا -دمشق-جرمانا.
نور الدين، قرايري. (2020). صناعة السياحة في الجزائر بين الواقع والمأمول -دراسة تحليلية باستخدام نموذج swot. مجلة المقاولاتية والتنمية المستدامة،المجلد 02 ،العدد 02، الصفحات 126-144.
- Arabic references in English:
Rania, Adir. Omar, Ghazazi. (2019). The National Strategy for the Development of the Tourism Sector in Algeria in Light of the Tourism Development Planning Guide for Prospects 2030. Al-Ibdaa Journal, Volume 09, Issue 01, Pages 93-111.
Abdelaziz, Tawfiq Maher. (2008). Tourism Industry. Amman-Jordan: Dar Zahran for Publishing and Distribution.
Mustafa, Youssef Kafi. (2018). Agencies and Organizations of Tourism and Travel. Damascus, Syria: Dar and Raslan Foundation for Printing and Publishing.
Mustafa, Youssef Kafi. (2009). Tourism Industry and Tourism Security - First Edition. Dar Raslan Foundation for Printing and Publishing, Syria - Damascus - Jaramana.
Noureddine, Qrairi. (2020). The Tourism Industry in Algeria between Reality and Aspiration - An Analytical Study Using the SWOT Model. The Journal of Entrepreneurship and Sustainable Development, Volume 02, Issue 02, Pages 126-144.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.