Modern technologies and their role in promoting Algerian tourism
Abstract
Information and communication technology has witnessed conflicting developments affecting various aspects of human; economic and social life tourisms an important source for achieving economic development especially recently, as it is consider source. and an essential element to attract tourists, and it is necessary to pay attention to it and work to develop this sensitive sector tourist areas and provide electronic service that facilitate the tourist to roam comfortably… through this presentation we ask the following question: How do modern technologies contribute to the promotion of tourism in Algeria?
References
أحمد عزام., & آخرون. (2011). مبادئ التسويق الحديث بين النظرية والتطبيق، ط3. عمان، الأردن: دار الميسرة للنشر والتوزيع.
العمري, م. ا. الأمن السياحي - المفهوم والتطبيق. عمان الأردن: دار الراية للنشر والتوزيع.
أوهابية, ف. (2018). الترويج السياحي من خلال تفعيل العلاقات العامة. مجلة آفاق للعلوم، المجلد 5، العدد 13 .
آيت بارة, م. (2015). السياحة في الجزائر بين الإمكانيات التحديات وآفاق النهوض. مداخلة ضمن ملتقى دولي حول المقاولاتية ودورها في تطوير القطاع السياحي في الجزائر, (p. 4). يومي 08-09 نوفمبر .
بركان, ز. (2012). أهمية تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تطوير الخدمات السياحية. مجلة الاقتصاد الجديد، العدد7 , 345.
برنجي, أ. (2009). الخدمات السياحية وأثرها على سلوك المستهلك، رسالة ماجستير. بومرداس: كلية العلوم الاقتصادية، جامعة الجزائر.
بوباح, ع. (2011). دور الانترنت في مجال تسويق الخدمات دراسة حالة قطاع الاتصالات، رسالة ماجستير. قسنطينة: جامعة منتوري.
بوطرفة, ص. (2018). التغير التكنولوجي في المؤسسة وتأثيره على باقي مجالات التغيير التنظيمي. مجلة آفاق للدراسات الاقتصادية، المجلد 03، العدد01 , 20.
خطاب, م. (2016). الإعلام السياحي والعلاقات العامة. عمان: دار أبجد للنشر والتوزيع،.
خلوط, ج. (2019-2020). مساهمة تكنولوجيا المعلومات والاتصال في تسويق المنتج السياحي( دراسة عينة من الوكالات السياحية بالشرق الجزائري)، اطروحة دكتور. جامعة محمد خيضر، بسكرة.
رعد, م. ا. (2008). الاستثمار والتسويق السياحي. عمان، الأردن: كنوز المعرفة العلمية للنشر والتوزيع، ط1.
صبطي, ع., & فكري, ل. م. (2018). تكنولوجيا الاتصال الحديثة وتطبيقاتها في مجال التعليم. جمهورية مصر العربية: المركز العربي للنشر والتوزيع.
عطية, ع., & اخرون. (2016). تأثير استخدام تكنولوجيا الهواتف المحمولة الذكية وتطبيقاتها في عمليات التسويق السياحي( بالتطبيق على مصر)،. المجلة العلمية لكلية السياحة والفنادق , 4.
فضيل, د. (2010). التكنولوجيا الجديدة للاعلام والاتصال، المفهوم - الاستعمالات - الافاق. المملكة الاردنية الهاشمية، عمان، الأردن: دار الثقافة.
قاشي, خ., & اخرون. (ديسمبر2012). أهمية التسويق السياحي للنهوض بقطاع السياحة في الجزائر. مجلة الادارة والتنمية للبحوث والدراسات، المجلد1، العدد2 , 145-146.
كحيط, س., & الكريطي, س. (2017). دور الاعلام في الترويج السياحي. عمان: دار الأيام للنشر والتوزيع.
مسكين, ع. (2010). دور التسويق في تطوير النشاط السياحي، رسالة ماجستير في علوم التسيير. جامعة منتوري، قسنطينة: كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير.
مصطفى, ي. ك. (2014). ألاقيات صناعة السياحة والضيافة. عمان الاردن: مكتبة المجتمع العربي للنشر والتوزيع،
وعيل, م., & سبتي, ذ. ( 2015). فرص ومعوقات الاستثمار السياحي في الجزائر. مداخلة مقدمة ضمن الملتقى الوطني الرابع حول القطاع الخاص ودوره في تنمية السياحة (p. 02). الجزائر يومي 27-28 سبتمبر: جامعة أكلي محند أولحاج، البويرة.
وليد,م (جويلية2018)، الاستثمار السياحي في الجزائر: دراسة في الفرص وتشخيص للمعيقات. المجلة الجزائرية للأمن والتنمية، العدد 13 , 363.
- Arabic references in English:
Ahmed Azzam, & others. (2011). Principles of Modern Marketing Between Theory and Application, 3rd Edition. Amman, Jordan : Dar Al-Maysarah for Publishing and Distribution.
Al-Omari, M.A. Tourism Security - Concept and Application. Amman, Jordan: Dar Al-Rayah for Publishing and Distribution.
Ouhabiya, F. (2018). Tourism Promotion through the Activation of Public Relations. Horizons of Sciences Journal, Volume 5, Issue 13.
Ait Bara, M. (2015). Tourism in Algeria Between Potential, Challenges, and Prospects for Revival. Presentation at an International Symposium on Entrepreneurship and Its Role in Developing the Tourism Sector in Algeria, November 08-09.
Berkane, Z. (2012). The Importance of Information and Communication Technology in Developing Tourism Services. The New Economy Journal, Issue 7, p. 345.
Bernji, A. (2009). Tourism Services and Their Impact on Consumer Behavior, Master's Thesis. Boumerdes : Faculty of Economic Sciences, University of Algiers.
Boubah, A. (2011). The Role of the Internet in Marketing Services Case Study of the Telecommunications Sector, Master's Thesis. Constantine : Mentouri University.
Boutarfa, S. (2018). Technological Change in the Enterprise and Its Impact on Other Areas of
Organizational Change. Horizons Journal of Economic Studies, Volume 03, Issue 01, p. 20.
Khatib, M. (2016). Modern Communication Technology and Its Applications in Education. Arab Center for Publishing and Distribution, Egypt.
Atiya, A., & others. (2016). The Impact of Using Smart Mobile Technology and Its Applications in Tourism Marketing (Applied to Egypt). Scientific Journal of the Faculty of Tourism and Hotels.
Fadil, D. (2010). New Media and Communication Technology, Concept - Uses - Perspectives. Hashemite Kingdom of Jordan, Amman, Jordan: Dar Al-Thaqafa.
Qashi, K., & others. (December 2012). The Importance of Tourism Marketing to Promote the Tourism Sector in Algeria. Management and Development Journal of Research and Studies, Volume 1, Issue 2, pp. 145-146.
Kahil, S., & Al-Kreiti, S. (2017). The Role of Media in Tourism Promotion. Amman: Days Publishing and Distribution House.
Maskin, A. (2010). The Role of Marketing in Developing Tourism Activity, Master's Thesis in Management Sciences. Mentouri University, Constantine: Faculty of Economic and Management Sciences.
Mustafa, Y.K. (2014). The Economics of Tourism and Hospitality. Amman, Jordan: Arab Community Library for Publishing and Distribution.
Awil, M., & Sabti, Z. (2015). Opportunities and Obstacles to Tourism Investment in Algeria. Presentation within the Fourth National Forum on the Private Sector and Its Role in Tourism Development, September 27-28: Akli Mohand Oulhadj University, Bouira.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.