Activating the digital tourism media in promoting the culture of foreign tourism in Algeria : Analytical and critical reading

  • Karima Abba University Of Alger 3
Keywords: Digital tourism media, the culture of foreign tourism, tourism agency, internet

Abstract

Tourism is classified today, as well as major modern industries, for its prominent role in the development of various sectors, economic, social and cultural, Therefore, tourism agencies resorted to using the media, which bears the responsibility of promoting the tourism product, and addressing the masses through its various new digital means and forms, of which the Internet is the most widely in the marketing and revitalization of the tourism sector, because is considered the most popular means and consumption by members of the communities, which is responsible for the transfer and provide the attractions of each tourist destination without the other, in the framework of highlighting the local culture of each country and maintaining it.

Despite the availability of Algeria on the elements of tourism natural, historical, civilization, but thier tourist agencies still suffer from a lack of quality of information services, which has not yet risen to the level of aspirations of foreign tourists in particular, which revealed the weakness of  the composition of human resources specialized in the field of  digital tourism media, and the weakness of information and communication strategies adopted by these institutions, Which led to aversion among tourists on the one hand, and the stagnation of foreign tourism on the other hand, where does this research paper aim by adobting the critical analytical method to address the issue of activating digital tourism media, and its importance as a strategic solution to spread the culture of foreign tourism and development in algeria.

Metrics

Metrics Loading ...

References

البطوطي، سعيد، (2012)، " التسويق السياحي"، القاهرة: مكتبة الأنجلو المصرية.

الجمهورية اليمنية الديمقراطية الشعبية، (د.س.ن)، " استراتيجية الاعلام السياحي 2000- 2025"، اليمن: وزارة السياحة.

حجاب، محمد منير، (2003)، " الاعلام السياحي"، القاهرة: دار الفجر للنشر والتوزيع.

خربوطلي، صلاح الدين، (2002)، " السياحة صناعة العصر (مكوناتها – ظواهرها- آفاقها)"، دمشق: دار حازم.

الرحبي، سمر رفقي، (2014)، "الإدارة السياحية الحديثة"، القاهرة: الأكاديميون للنشر والتوزيع.

الصميدعي، محمود جاسم، ردينة عثمان يوسف، (2007)، "سلوك المستهلك"، الأردن: دار المناهج للنشر والتوزيع.

الطيب عيساني، رحيمة، (2008)، مدخل إلى الاعلام والاتصال (المفاهيم الأساسية والوظائف الجديدة في عصر العولمة الاعلامية، الأردن: دار جدارا للكتاب العالمي، ودار عالم الكتب الحديث للنشر والتوزيع.

الفاتح، محمد محمود، (2016)، "تسويق الخدمات السياحة"، الشارقة: دار الجنان للنشر والتوزيع.

كافي، مصطفى يوسف، (2011)، " النقود والبنوك الإلكترونية"، دمشق: دار مؤسسة رسلان.

كافي، مصطفى يوسف، (2015)، " اقتصاديات النقل السياحي"، دمشق: دار مؤسسة رسلان.

ماهر، عبد العزيز توفيق، "صناعة السياحة"، الأردن: دار زهران، 2008.

المؤسسة العامة للتعليم الفني والتدريب المهني، "أعمال الوكالات السياحية"، (د.م.ن)، (د.د.ن)، (د.س.ن).

إمام، ابراهيم، (1975)، الاعلام السياحي، مجلة السياحة العربية، ملحق الابحاث، العدد (30).

معياش، إدير، (2016)، "واقع السياحة الإلكترونية في الجزائر"، مجلة الدراسات الإفريقية، المجلد 3، العدد5.

صبطي، عبيدة، (2012)، " دور وسائل الإعلام والاتصال في تنمية السياحة الصحراوية في الجزائر، مجلة علوم الإنسان والمجتمع، العدد1.

أحمد، أديب أحمد، (2006)،" تحليل الأنشطة السياحية في سورية باستخدام النماذج القياسية"، مذكرة لنيل شهادة ماجستير، منشورة، كلية الاقتصاد، جامعة تشرين، سوريا.

- Arabic references in English:

Batouti, Said. (2012). "Tourism Marketing". Cairo: Anglo Egyptian Library.

Democratic People's Republic of Yemen. (n.d.). "Tourism Media Strategy 2000-2025". Yemen: Ministry of Tourism.

Hegab, Mohamed Munir. (2003). "Tourism Media". Cairo: Dar Al-Fajr for Publishing and Distribution.

Kharboutli, Salah al-Din. (2002). "Tourism: Industry of the Era (Components - Phenomena - Perspectives)". Damascus: Dar Hazim.

Rahbi, Samar Rafiqi. (2014). "Modern Tourism Management". Cairo: Al-Academiyoun for Publishing and Distribution.

Samidai, Mahmoud Jasim, Radina Othman Yusuf. (2007). "Consumer Behavior". Jordan: Dar Al-Manahij for Publishing and Distribution.

Tayyib, Aisani, Rahima. (2008). Introduction to Media and Communication (Basic Concepts and New Functions in the Era of Media Globalization). Jordan: Dar Jidara for International Books and Dar Alam Al-Kitab Al-Hadith for Publishing and Distribution.

Al-Fatih, Muhammad Mahmoud. (2016). "Tourism Services Marketing". Sharjah: Dar Al-Janin for Publishing and Distribution.

Kafi, Mustafa Yusuf. (2011). "Electronic Money and Banks". Damascus: Dar Mousasat Ruslan.

Kafi, Mustafa Yusuf. (2015). "Tourism Economics". Damascus: Dar Mousasat Ruslan.

Maher, Abdul Aziz Tawfiq. "Tourism Industry". Jordan: Dar Zahrani, 2008.

General Organization for Technical Education and Vocational Training. "Activities of Travel Agencies". (n.d.).

Imam, Ibrahim. (1975). Tourism Media. Arab Tourism Magazine, Research Supplement, Issue (30).

Muayash, Adir. (2016). "The Reality of Electronic Tourism in Algeria". Journal of African Studies, Volume 3, Issue 5.

Sabti, Obeida. (2012). "The Role of Media and Communication in the Development of Desert Tourism in Algeria". Journal of Humanities and Social Sciences, Issue 1.

Ahmed, Adeeb Ahmed. (2006). "Analysis of Tourism Activities in Syria Using Standard Models". Master's Thesis, Published, Faculty of Economics, Tishreen University, Syria.

Published
2023-03-31
How to Cite
Abba, K. (2023). Activating the digital tourism media in promoting the culture of foreign tourism in Algeria : Analytical and critical reading. Social Empowerment Journal, 5(1), 114-126. https://doi.org/10.34118/sej.v5i1.3170
Section
Articles

Plum Analytics

Artifact Widget