Child Educator and Digital Socialization of the Urban Family: Any Relationship?
Abstract
The subject of digital e-education is one of the topics that require scientific research and sociologicalinvestigation,Therefore, the feasibility of this study is to detect and describe the phenomenon from a microcosiological point of view. It aims to answer the most important questions through a sociological reading of the reality of the child who is taught to understand the reality of the electronic digital formation of his family and the extent to which it exceeds the current challenges and obstacles of globalization in the various dimensions of electronic education: , The field of knowledge, the field of the environment, the national sphere, the moral ethical field), in order to reveal the reality of digital training and self-awareness of the importance of electronic formation and its challenges. F - areas of electronic formation. On the basis of the operational structure by employing interview and interview techniques, and the comparative descriptive analytical approach with the "self-report method" to understand the views of the respondents and the scope of the electronic family formation, the study reported a numerical "family" and "superior" Values and scientific
References
(اليونيسف). (2017). تقرير (اليونيسف) لحالة الأطفال في عالم رقمي لسنة2017. Retrieved نوفمبر 2018, from www.unicef.org/SOWC2017،.
الذيفاني, ع. ا. (2008). الإعلام التربوي. الإسكندرية: دار الوفاء لدنيا الطباعة والنشر.
الفزاز, م. (1410هـ/1990م). المبادئ العامة للتربية. السعودية: دار جرش للنشر والتوزيع.
النعيمي, ع. ا. ( 1988). التشنئة الاجتماعية. المملكة العربية السعودية: مجلة كلية الدعوة الإسلامية، 15.
أنجرس, م. (2006). منهجية البحث العلمي في العلوم الانسانية-تدريبات عملية. الجزائر: دار القصبة للنشر.
بورغدة, ع. (2007-2008). المدرسة الجزائرية والاستراتيجية الأسرية. أطروحة دكتوراه دولة في علم اجتماع التربية، جامعة الجزائر: أطروحة دكتوراه دولة في علم اجتماع التربية.
جادو, ص. م. (2014). سيكولوجيا التنشئة الاجتماعية. عمان-الأردن: دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة.
ديباجة, ا. ا. (21 نوفمبر 2018). الأنترنت والطفل بين القبول والرفض. الأنترنت والطفل بين القبول والرفض. الأغواط: كلية العلوم الاجتماعية جامعة عمار ثليجي الأغواط.
رمضان, م. ج. (سبتمبر2005). مجالات تربية الطفل في الأسرة والمدرسة من منظور تكاملي. القاهرة: طبعة عالم الكتب.
سكوت, ج. (2013). علم الاجتماع المفاهيم الأساسية. بيروت-لبنان: الشبكة العربية للأبحاث والنشر.
عزي, ع. ا. (2010). الإعلام والمجتمع: رؤية سوسيولوجية على المنطقة العربية والإسلامية. القبة القديمة، الجزائر: دار الورسم للنشر والتوزيع.
علوي, م. (1432هـ/2011م). الإعلام التربوي ودوره في تفعيل أهداف الإشراف التربوي من خلال تواصله مع المؤسسات الاجتماعية والتربوية. جامعة أم القرى ، السعودية: معهد البحوث العلمية وإحياء التراث الإسلامي.
غيدنز, أ. (2005). علم الاجتماع. بيروت لبنان: مركز دراسات الوحدة العربية.
مجاهد, م. ع. (2008). المدرسة والمجتمع في ضوء مفاهيم الجودة. جمهورية مصر العربية: دار الجامعة الجديدة الأزاريط .
مصباح, ع. (2011). علم النفس الاجتماعي في السياسة والإعلام. القاهرة، الكويت، الجزائر: طبعة دار الكتاب الحديث.
معال, ع. ا. (2006). أثر وسائل الإعلام على تعليم الأطفال وتثقيفهم. عمان-الأردن: دار الشروق للنشر والتوزيع.
مكيلي, أ. (2008). الوجيز في سيمياء المواقف. عنابة، الجزائر: منشورات بونة للبحوث والدراسات.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.