The impact of online video games and animation on the child's behavior Anthropological Approach to Human Heritage and Internet Technology

  • Allia Bachira Université of Saida
  • Ibrahim benarfa Université of Blida
Keywords: Internet, Child, Animations, Videos-games, Behavior

Abstract

Technology has spread in recent times, and is no longer confined to the rich or social classes, there is almost no village or neighborhood or street in a large city of electronic playrooms and cybernet , and the majority of its pioneers in the category of children under 16 years of different geographical affiliations And their class differences, contributed to the formation of a new social formation strange to the family and society, where children are looking for ways to best imitate the characters of electronic heroes, who play their roles, and graduated from the circle of reason and knowledge to use the hidden ego, Data and ambitions unexpressed dreams that found in the electronic world and the Internet haven to achieve them. As well as to break the lust of natural barriers in their daily lives, especially in developing societies that are looking for resources of living and continuity only, not development and trying to improve the living reality.

Metrics

Metrics Loading ...

References

-إحسان محمد الحسن،(1982) الأسس العلمية لمناهج البحث الاجتماعي، دار الطليعة للنشر ، الطبعة الاولى، بيروت.

-الأمين حلموس، (2017) دور إدارة المعرفة التسويقية باعتماد استراتيجية العلاقة مع الزبون في تحقيق ميزة تنافسية، دراسة عينة، مجموعة من البنوك الجزائرية بولاية الأغواط، قسم علوم التسيير، كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير، جامعة محمد خيضر، بسكرة، الجزائر.

-بن عرفة إبراهيم، (2018) الموروث الإنساني والتكنولوجيا، مقال منشور بموقع دزاير توب 2018، الساعة 23.00 الوسيط على الخط https://dzair-tube.com/32134/%D8

-سلوى محمد عبد الباقي، (2001) اللعب بين النظرية والتطبيق، مركز الاسكندرية للكتاب، القاهرة، مصر.

-صالح الرقب،(2003) العولمة، منشورات الجامعة الإسسلامية، غزة، فلسطين.

-فراس السواح، (2001) الأسطورة والمعنى، دراسات في الميثولوجيا والديانات المشرقية، دار علاء الدين للنشر، دمشق، سورية.

-محفوظ رفعت ، (1986) علم نفس الانا، ego psychology دراسة، مقال منشور في مجلة الإنسان والتطور، الوسيط على الخط:[ http://rakhawy.net/?p=24811] تاريخ الدخول 29/10/2018 الساعة 10.00.

-محمد سعیدي، (2006/2007) الأنثروبولوجیا بین النظریة والتطبیق، دراسة في مظاھر الثقافة الشعبیة في الجزائر، أطروحة دكتوراه في الأنثروبولوجیا، جامعة أبوبكر بلقاید، تلمسان، كلیة الآداب والعلوم الإنسانیة والاجتماعیة، قسم الثقافة الشعبیة، الجزائر.

-مريم قويدر، (2012) أثر الألعاب الالكترونية على السلوكيات لدى الأطفال، دراسة وصفية تحليلية على عينة من الاطفال المتمدرسين بالجزائر العاصمة، رسالة ماجيستير في علوم الإعلام والاتصال، قسم علوم الاعلام والاتصال، كلية العلوم السياسية والإعلام، جامعة الجزائر 3، الجزائر.

Published
2019-03-30
How to Cite
Bachira, A., & benarfa, I. (2019). The impact of online video games and animation on the child’s behavior Anthropological Approach to Human Heritage and Internet Technology. Social Empowerment Journal, 1(1), 66-75. https://doi.org/10.34118/sej.v1i1.799
Section
Articles

Plum Analytics

Artifact Widget