The impact of the Internet on family-child communication Cartoon films viewed via YouTube model, a field study on a sample of households in the wilaya of Biskra

  • Ali Sahi Université of Laghouat
  • Amel Keziz Université of Ouargla
Keywords: cartoons, child, family communication, social networking, YouTub

Abstract

Childhood issues are of great interest to specialists in psychology and sociology because of the importance of this age in human life in the crystallization and formation of the basic foundations of personality, and despite the presence of the family has begun to fade manifestations of social and educational and emotional development And the communication that connects the members of this building in exchange for the intervention of other institutions to carry out these tasks in the light of social changes and the emergence of television channels and programs broadcast where the environment has become a child and this is not a variety of cartoons and within this context, seeks this intervention To highlight the impact of cartoon films on family communication in the child.

References

، تاريخ الزيارة 06/06/2017، زمن الزيارة 15.10. متوفر على الموقع التالي: http://xash.me/animations-cartoons-history/

إحسان العقلة، أفلام الكرتون، تاريخ الزيارة 4-6-2017، زمن الزيارة 15.54، متوفر على الموقع http://mawdoo3.com

عبد القادر القصير،(1999)،الأسرة المتغيرة في مجتمع المدينة العربية ،دراسة ميدانية في علم الاجتماع الحضري والأسري، ط1، بيروت، لبنان. دار النهظة الهربية.

علي غربي.(2006)، أبجديات المنهجية في كتابة الرسائل الجامعية، قسنطينة، الجزائر، ب م ن .

عمار الطيب كشرود. (2008)، البحث العلمي ومناهجه في البحث العلوم الاجتماعية والسلوكية، عمان، دار المناهج للنشر والتوزيع.

فهمي مصطفى.(1974)، سيكولوجية الطفل و المراهقة، مصر، دار مصر للطباعة.

كمال زيتون (1997)، التدريس لذوي الاحتياجات الخاصة، مصر، دار عالم الكتب.

محمود حسن إسماعيل (2003)، مبادئ التربية، ط1، صر.دار النهضة.

Published
2019-03-30
How to Cite
Sahi, A., & Keziz, A. (2019). The impact of the Internet on family-child communication Cartoon films viewed via YouTube model, a field study on a sample of households in the wilaya of Biskra. Social Empowerment Journal, 1(1), 96-109. https://doi.org/10.34118/sej.v1i1.802
Section
Articles