Strategy to close educational institutions to limit the spread of the Covid 19 virus - Challenges of digitization and distance education
Abstract
The Corona Covid 19 virus has altered the conditions of the world since the end of 2019, as it affected our various public interfaces, which are always in contact with many vital areas in which the education sector is one of its essential joints. In this study, we suggest discussing and analyzing the situation regarding measures to close educational institutions in most countries of the world after imposing social separation strategies and sanitary measures to contain the spread of the virus. In order to consider how efficient are these measures, we decided to stand on the issue of world digital education and its related questions such as: dynamics of digitalization, digital development, technological information and communications. All this looked at in large part from the algerian case.
References
حسين، زيتون حسن. (2005)، رؤية جديدة في التعليم –التعليم الإلكتروني- المفهوم، القضايا، التطبيق، التقويم. الرياض: الدار الصولتية للتربية.
بشاري، سلمى. (2020)، "تطوير الرقمنة في الجزائر كآلية لمرحلة ما بعد جائحة كورونا (كوفيد19)"، مجلة Les cahiers du Cread، (03).
غربي، أحسن. (2020). "دور تدابير الضبط الإداري في الحد من انتشار وباء فيروس كورونا (كوفيد19)"، حوليات جامعة الجزائر1، المجلد/34 (عدد خاص: القانون وجائحة كوفيد19).
ماهر، حنين. ( 2020)، "سوسيولوجيا الهامش في زمن الكورونا - الخوف - الهشاشة - الانتظارات-" (الإصدار 1)، تونس: المنتدى التونسي للحقوق الاقتصادية والاجتماعية.
مصطفى، محسن. (2007)، "التربية وتحولات عصر العولمة - مدخل للنقد والاستشراف-"،مجلة عالم التربية. المغرب عدد 17خاص "العولمة وحوار الحضارات".
الخطيب، معن. (2020)،"تحديات التعلم الالكتروني في ظل أزمة كورونا وما بعدها"، تاريخ الاسترداد: 05/06/2020، من: www.aljazeera.net
عزام، إسماعيل. (2020)،"هل تنجح دول عربية في إنقاذ التعليم من كورونا عبر الانترنت"، تاريخ الاسترداد: 05/06/2020، من: www.dw.com
Racula, David. o. (2020). Education during the COVID-19 crisis: Opportunities and constraints of using EdTech in low-income countries. a joint publication between the EdTech Hub and Digital Pathways at Oxford. Blavatnik School of Governmen.
EDGAR, M. (2020). CHANGEONS DE VOIE ,15 LECONS DU CORONAVIRUS.
https://lexpansion.lexpress.fr/actualite-economique/le-coronavirus-un-choc-d-innovation-pour-l-education-nationale_2120807.htm consulté le 18/06/2020 .
https://www.histoiresordinaires.fr/ consulté le05/07/2020 .
Institut national de la statistique et des etudes economiques.ED. INSEE. (2019). L’économie et la sociétéàl’ère du numérique.
Morin Edgar. (08 05, 2020). TOUTES LES CHOSES QUE L’ON APPREND NOUS OUVRENT UN NOUVEL INCONNU. https://www.histoiresordinaires.fr/ consultéle05/07/2020.
Philippine, D. (2020, 03 13). Le coronavirus, un choc d'innovation pour l'Education Nationale.
UNESCO. (2020). Coronavirus Impacts Education. https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus- school-closures .
- Arabic references in English :
Hussein Zaitoun, H. (2005). A New Vision in Education: E-learning: Concept, Issues, Application and, Evaluation. Al-Sawliyya House for Education, Riyadh.
Bashari, S. (2020). Developing Digitalization in Algeria as a Mechanism for the Post Corona pandemic period. Les Cahiers du Cread magazine (03).
Gharbi, A. (2021). The Role of Administrative Control Measures in Limiting the Spread of the Coronavirus Epidemic. Annals of the University of Algiers 1.
Maher, H. (2020). Sociology of Marginality in the Time of Corona: Fear, Fragility, and, Expectations. Tunisian Forum for Economic and Social Rights, Tunisia.
Mustafa, M. (2007). Education and the Transformations of the Age of Globalization: An Introduction to Criticism and Foresight. Alam Al-Tarbiyah Magazine, Morocco.
Al-Khatib, M. (14 April 2020). Challenges of E-learning in Light of the Corona Crisis and Beyond. www.aljazeera.net
Azzam. I. (04/07/2020). Will Arab Countries Succeed in Saving Education from Corona via the Internet? www.dw.com.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.