The application of digitalization technology in the the algerian television media. applied approach 2014

  • Saad Saad University of Umm Al-Qura Saudi Arabia
  • Salami Saidani University of Msila
Keywords: technologies, modernity, applications, industry, media

Abstract

Modern technologies have imposed themselves on the audiovisual media industry and have become part of all its stages of production, distribution, transmission and reception, due to the technical, economic and application dimensions of this technology.

 Therefore, this intervention attempts to explain and explain the application of these technologies to the Algerian national public television, as it is the most powerful media organization in Algeria in2014

Metrics

Metrics Loading ...

References

علي، علي حسين. (1992)، استيعاب التكنولوجيات وتحديات العصر، القاهرة: أكاديمية البحث العلمي والتكنولوجيا.

مجدي، هاشم الهاشمي. (1997)، الإعلام المعاصر وتقنياته الحديثة، عمان: دار المناهج.

سمير، محمود. (1997)، الحاسب الآلي وتكنولوجيا صناعة الصحف، القاهرة: دار الفجر.

حمودي، رضا. (2003)، واقع الشاشة الصغيرة، مجلة التلفزيون الجزائري، العدد137.

رقية، مصطفى. (2004.)، الإذاعة والتلفزيون في بيئة تكنولوجيا المعلومات، مجلة الفن الإذاعي والتلفزيوني، اتحاد الإذاعة والتلفزيون، القاهرة، العدد 173.

محمد، قنطارة. (2006)، إنتاج البرامج العلمية والتكنولوجية في الإذاعات والتلفزيونات العربية، مجلة الإذاعات العربية اتحاد الإذاعات الدول العربية، تونس العدد 54.

مريم، صحراوي. (2007)، المشاريع الكبرى لمؤسسة التلفزيون "آفاق وتحديات"، مجلة الشاشة الصغيرة، التلفزيون الجزائري، أكتوبر.

عائشة، فريال. (2006.)، التلفزة الوطنية تتعزز بمركز جديد للتركيب، مجلة الشاشة الصغيرة، التلفزيون الجزائري، العدد 262.

سمير، صبحي. (1986)، تأثير التكنولوجيا الحديثة على إنتاج الصحيفة اليومية إيجابا وسلبا، مجلة الدراسات الإعلامية، القاهرة، العدد 43.

Benjaminm CO; PQINE (1980)., The newspaper Tnsudtry an assessment of economics and technology, ، New york: Knowledge industry publications INC, white, Plains.

FREE MAN et Soete. (1989), Technologie d'information et domaine des croissances, éd OCDE.

Womack, J.P. (1992), Le système qui va changer le monde, éd Dunod.

- Arabic references in English :

Ali, A. H. (1992). Embracing Technologies and Challenges of the Era. Academy of Scientific Research and Technology, Cairo.

Al-Hashemi, M. H. (1997). Contemporary Media and Its Modern Techniques. Amman: Dar Al-Manahij.

Mahmoud, S. (1997). Computer and the Technology of Newspaper Industry. Dar Al-Fajr, Cairo.

Radha, H. (2003). The Reality of the Small Screen. Algerian Television Magazine.

Mustafa, R. (2004). Radio and Television in the Information Technology Environment. Radio and Television Art Magazine, Egyptian Radio and Television Union, Cairo.

Qantara, M. (2006). Production of Scientific and Technological Programs in Arab Radios and Televisions. Arab Radios Magazine, Arab States Broadcasting Union, Tunisia.

Sahrawi, M. (2007). Major Projects of the Television Institution: Prospects and Challenges. Small Screen Magazine, Algerian Television, October.

Ferial, A. (2006). National Television Strengthens with a New Installation Centre. Small Screen Magazine, Algerian Television.

Sabhi, S. (1986). The Impact of Modern Technology on Daily Newspaper Production, Positively and Negatively. Journal of Media Studies, Cairo. N:43.

Published
2020-09-30
How to Cite
Saad, S., & Saidani, S. (2020). The application of digitalization technology in the the algerian television media. applied approach 2014. Social Empowerment Journal, 2(3), 270-292. https://doi.org/10.34118/sej.v2i3.868
Section
Articles

Plum Analytics

Artifact Widget