The dialectic of the relationship between scientific research in the higher education system in Algeria and community service in light of the spread of the Corona virus (A survey theoretical study through the social networking site Facebook(
Abstract
In the light of what Algeria is witnessing nowadays regarding the global epidemic of the emerging corona virus, meanwhile the global scientific research centers with approximately 37 international scientific centers and laboratories to find treatment and save their societies from destruction. - Our choice of this subject was in keeping with this dynamic, as we tried to investigate the dialectic of the relationship between scientific research in the higher education system in Algeria and service to society during this period of time, through an investigative theoretical approach to the standards of the theoretical heritage and what is circulated through the Facebook social network because it is currently the only way to investigate in light of its transitional characteristics between humans.
Metrics
References
- حروش لامية، طوالبية محمد (2018)، البحث العلمي والتطوير في الجزائر: الواقع ومستلزمات التطوير، الأكاديمية للدراسات الاجتماعية والإنسانية، العدد 19، ص 37-38
- خالد خميس السحاتي(2017)، الجامعة والمجتمع في الوطن العربي ملامح العلاقة في عصر العولمة (ط1)، دار الكتب الوطنية، بنغازي، ليبيا
- زبيدة مشري وشهرزاد بولحية(2019)، التعليم العالي في الجزائر وسياسات التشغيل، مجلة دراسات في علوم الإنسان والمجتمع، عدد01، مجلد 02، جامعة جيجل. الجزائر
- سوالمي أسماء(2015)، برامج التكوين في علم المكتبات نظام ل م د في ظل التطورات التكنولوجية جامعة الجزائر2 نموذجا، جامعة أحمد بن بلة وهران 1. الجزائر
- شرف أحمد الشهاري وزيد علي الغيلي(2003)، دور التعليم العالي في خدمة المجتمع في الجمهورية اليمنية، جامعة حضرموت للعلوم و التكنولوجيا، جامعة صنعاء. اليمن
- كُبار عبد الله(2014)، الجامعة الجزائرية ومسيرة البحث العلمي تحديات وآفاق، مجلة العلوم الإنسانية والاجتماعية، العدد 16، جامعة قاصدي مرباح ورقلة. الجزائر
- مشحوق ابتسام(2012)، العلاقة بين إنشاء مخابر البحث العلمي وتطوير الإنتاج العلمي في الجزائر، قسم علم النفس وعلوم التربية والأرطفونيا، كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية، جامعة منتوري قسنطينة، الجزائر.
- Bouamra,Amimer,Bezzaouch(),La projection de l’épidémie(Modélisation), SEMEP CHU de Blida. Algeria
- https://1biblothequedroit.blogspot.com/
- https://www.elhayatonline.com
- https://www.elkhabar.com/press/article/
- https://www.elkhabar.com/press/article/165418/
- https://www.facebook.com/107608220897086/videos/258870365157554/
- https://www.facebook.com/107608220897086/videos/581364955819248/
- https://www.facebook.com/54novembre/videos/930686790679678
- https://www.facebook.com/amrani.zoheir
- https://www.facebook.com/Asnam02/posts/213718113397407
- https://www.facebook.com/Constantine2015/posts/2852082424875512
- https://www.facebook.com/coronadzair/videos/889079461533445/
- https://www.facebook.com/coronavirosjul
- https://www.facebook.com/hacina.der/posts/219121332838713
- https://www.facebook.com/InfoMixDZ213/posts/809404549568022
- https://www.facebook.com/mesrsatrss/videos/256880362004793/
- https://www.facebook.com/MTunisia.tn/videos/3127517403926006/
- https://www.facebook.com/permalink.
- https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=&id904768706628335=100012856416363
- https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=129103768665647
- https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1461824757317366
- https://www.facebook.com/photo?fbid=154076789436970&set=pcb.154076842770298
- https://www.facebook.com/photo?fbid=2568092036776901&set=pcb.2568092126776892
- https://www.facebook.com/photo?fbid=259582608780620&set=pcb.259583025447245
- https://www.facebook.com/photo?fbid=2905258239564028&set=pcb.2905260066230512
- https://www.facebook.com/photo?fbid=2914157372007448&set=a.657099404379934
- https://www.facebook.com/photo?fbid=2916045838485268&set=pcb.2916049725151546
- https://www.facebook.com/photo?fbid=2918905544865964&set=pcb.2918907411532444
- https://www.facebook.com/photo?fbid=2966568316766353&set=pcb.2966568886766296
- https://www.facebook.com/photo?fbid=3241482239219202&set=a.2589086344458798
- https://www.facebook.com/photo?fbid=557931571511948
- https://www.facebook.com/photo?fbid=8220064582786356
- https://www.facebook.com/PsyOrthoEducation
- https://www.facebook.com/ScientifiPublication
- https://www.facebook.com/souad.benabid
- https://www.facebook.com/u.oeb.dz/posts/2733543996735658
- https://www.facebook.com/watch/?ref=search&v=2779698298924015
- https://www.facebook.com/watch/?ref=search&v=529724684632017
- https://www.facebook.com/yadri.riad/videos/10218339406210244
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.