The Covid-19 pandemic and the public education crisis in Algeria "A study of the reality and foreseeing the future"

  • Aziza khalfaoui University Of constantine2
  • هدى فدسي University Of constantine2
Keywords: Covid 19 pandemic, future crisis, formal education, the Algerian reality, effects

Abstract

The Covid-19 pandemic has caused the outage of more than 1.6 billion students in most countries of the world, which foretells a real global education crisis. Algeria is one of the countries in the world affected by the pandemic and its effects were significant on various levels, especially the educational level. intervention aimed to research indicators of the future crisis of formal education in Algeria by analyzing the reality that characterized by taking measures to close schools and distance education and its various effects and then open schools with Imposing prevention measures and its various effects, and in the end we made recommendations to overcome the crisis.

Metrics

Metrics Loading ...

References

الأمم المتحدة. (أغسطس 2020). موجز ساساتي، التعليم أثناء جائحة كوفيد 19 وما بعدها.

الأونروا. (مارس 2020 ). فيروس كورونا المستجد ( كوفيد 19)، دليل توعوي صحي شامل. منظمة الصحة العالمية.

سلطان، خليف. (أغسطس 2020). أهمية التعليم لتحقيق الأهداف الأممية 2030 والتصدي لجائحة كورونا لتخفيف الآثار الناجمة منها. نشرية الألكسو العلمية.

عبد الله، رشدان. نعيم، جعنيني. (2006). المدخل إلى التربية والتعليم. عمان. دار الشروق.

عثامنة، إلهام وآخرون. (2015). دراسة وصفية تصنيفية تحسيسية لكل من فيروسي إيبولا وكورونا. مذكرة تخرج لنيل شهادة أستاذ التعليم المتوسط.

الشبكة المشتركة لوكالات التعليم في حالات الطوارئ. بحث في السياسات العامة. (2020م). قياس المخاطر المحتملة، إغلاق وإعادة فتح المدارس خلال جائحة كوفيد 19، متى ولما وما هي التأثيرات المتوقعة؟

مجموعة البنك الدولي. (مايو 2020). جائحة كورونا، صدمات التعليم والاستجابة على صعيد السياسات، ملخص تنفيذي.

المعهد الديمقراطي الوطني. (أبريل 2020). خطة التعامل مع الأزمة، دليل عملي للسياسيين للتعامل مع جائحة فايروس كورونا المستجد كوفيد 19.

منظمة الأمم المتحدة للتربية والتعليم والثقافة. (2020م). التعليم عن بعد، مفهومه، أدواته واستراتيجياته. دليل لصانعي السياسات في التعليم أكاديمي والمهني. مركز الملك سلمان للإغاثة والأعمال الإنسانية.

منظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة. (2020). التعليم الشامل للجميع، الجميع بلا استثناء . ملخص التقرير العالمي لرصد التعليم.

منظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة. (2020). التعليم الشامل للجميع، الجميع بلا استثناء. ملخص التقرير العالمي لرصد التعليم.

منظمة الأمم المتحدة للتربية والعلوم والثقافة. إطار العمل الاستراتيجي لليونسكو للتعليم في حالات الطوارئ في المنظمة العربية 2018 - 2021. جدول الأعمال العالمي للتعليم حتى عام 2030.

منى، عبد المنعم محمد أحمد. (2008). إدارة الأزمة في التعليم الجامعي بالولايات المتحدة الأمريكية وإمكانية الإفادة منها في مصر. رسالة لنيل درجة الماجستير في التربية. جامعة الزقازيق. مصر.

وزرا التعليم. (1442ه ). الدليل الإرشادي الوقائي للعودة إلى المدارس في ظل جائحة كورونا، نعود بحدر. وكالة الشؤون المدرسية.

اليونيسيف. (مارس 2020). رسائل وأنشطة رئيسية للقاية من مرض كوفيد 19 والسيطرة عليه في المدارس.

- Arabic references in English:

UNICEF. (March 2020). "Messages and Key Activities to Prevent and Control COVID-19 in Schools."

UNRWA. (March 2020). "COVID-19 (Coronavirus) Comprehensive Health Awareness Guide." World Health Organization.

Khalif, S. (August 2020). "The Importance of Education in Achieving the UN 2030 Goals and Combating the Coronavirus Pandemic to Alleviate its Effects." Al-Alexo Scientific Newsletter.

Rashdan, A., & Jaanini, N. (2006). "Introduction to Education." Amman: Dar al-Shorouk.

Athamneh, I., et al. (2015). "Descriptive, Classificatory, and Awareness Study of Ebola and Corona Viruses." Graduation Memoir for the Middle Education Professor's Degree.

Inter-Agency Network for Education in Emergencies. (2020). "Public Policy Research: Measuring Potential Risks, Closing and Reopening Schools During the COVID-19 Pandemic: When and Why, and What are the Expected Impacts?"

World Bank Group. (May 2020). "COVID-19 Pandemic, Educational Shocks, and Policy Response: Executive Summary."

National Democratic Institute. (April 2020). "Crisis Management Plan: Practical Guide for Politicians to Deal with the COVID-19 Novel Coronavirus Pandemic."

UNESCO. (2020). "Distance Education: Its Concept, Tools, and Strategies. A Guide for Education Policy Makers, Academics, and Professionals." King Salman Center for Relief and Humanitarian Aid.

UNESCO. (2020). "Education for All, No One Left Behind. Summary of the Global Education Monitoring Report."

UNESCO. (2020). "UNESCO's Strategic Framework for Education in Emergencies in the Arab Region 2018-2021. Global Education Agenda Until 2030."

Mona, A. M. A. (2008). "Crisis Management in Higher Education in the United States and its Potential Benefit in Egypt." Master's Thesis in Education. Zagazig University. Egypt.

Ministry of Education. (1442 AH). "Preventive Guidance Manual for Returning to Schools Amid the COVID-19 Pandemic: We Return with Caution." School Affairs Agency.

UNICEF. (March 2020). "Messages and Key Activities for Preventing and Controlling COVID-19 in Schools."

Published
2021-03-31
How to Cite
khalfaoui , A., & فدسي ه. (2021). The Covid-19 pandemic and the public education crisis in Algeria "A study of the reality and foreseeing the future". Social Empowerment Journal, 3(1), 267-277. https://doi.org/10.34118/sej.v3i1.1433
Section
Articles

Plum Analytics

Artifact Widget