Achieving creativity in the organization through knowledge management: Mobile phone case study - Mobilis
Abstract
The main purpose of creativity in linking the institution for its hippy market, and its environment with a view to adapt constantly to the needs and wishes of the current and prospective buyers, this goal can be attained only if the institution as a means to make them achieve creativity through the optimal use of knowledge, and how to conduct their knowledge of the affiliates in order to achieve the desired goal.
Downloads
References
- نضال محمد الزطمة،إدارة المعرفة وأثرها على تميز الأداء،، مذكرة ماجستير، إدارة الأعمال، جامعة غزة، 2011، ص33
2- الحميدي نجم عبد الله، نظم المعلومات الادارية،ط1، عمان،دار الحامد للنشر والتوزيع،2009، ص40.
3- خشبة محمد السعيد، نظم المعلومات والمفاهيم والتكنولوجيا، ط1، عمان، دار الصفاء للنشر والتوزيع، ص 47.
4- بن جيمة مريم، إدارة المعرفة وتحسين الميزة التنافسية للمؤسسة مع الإشارة إلى حالة مؤسسة إتصالات الجزائر للنقال- موبيليس- مذكرة ماجستير،إدارة أعمال، بشار، جامعة بشار،2008، ص20.
5- عبد الستار حسن يوسف، (Knowledge Management ASA Tool For Survival And Growth)، المؤتمر العلمي السنوي الرابع إدارة المعرفة في العالم العربي، الأردن، 2004، ص 6
6- عامر خضر الكبيسي، إدارة المعرفة وتطوير المنظمات، ط1، الإسكندرية، 2004، ص48.
7- صلاح الدين الكبيسي، إدارة المعرفة،ط1،القاهرة، منشورات المنظمة العربية للتنمية الإدارية،2005، ص42-43.
8- ربحي مصطفى عليان، إدارة المعرفة، ط1، عمان، دار صفاء للنشر والتوزيع، ص196.
12- جوزيف شامبتر ( Josephe Schepter) 08 فبراير 1883- 09 يناير 1950 الذي أصدر كتابه عام 1912 نظرية التطوير ( The theory of development).
Redolphe Durand, guide du management stratégique Durnod Paris,2003, P73 -13
14- نبيل عبد الفتاح، مهارات التفكير الإبداعي وعلاقاتها بإتخاذ القرارات، مجلة الإداري، المجلد 17، العدد 60، 1995،ص56
15- رعد الصرن، إدارة الإبداع والإبتكار، طـ 1، دار الرضا، دمشق، 2001، ص 28.
16- حسين حريم، إدارة المنظمات، دار الحاصد للنشر والتوزيع. ط1، عمان 2003، ص307.
17- علي، الزعبي، إدارة التميز والإبداع المؤسساتي، ط1، عمان – الأردن دار الصفا للنشر والتوزيع، 2008، ص45.
18- محمد أحمد عواد الزيادات، اتجاهات معاصرة في إدارة المعرفة،ط1، عمان، دار الصفاء للنشر والتوزيع، 2008، ص 377.
19- حسين عجلان، إستراتيجيات الإدارة المعرفية في منظمات الأعمال، ط1، عمان، الأردن، دار إثراء، 2008، ص 78.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.