Sampling, measurement and data analysis methods

  • Ahmed Djemil Bouira University
Keywords: Sampling methods, samples, data analysis

Abstract

Studies and research are divided in terms of field, i.e. in terms of the degree of inclusiveness of the original community vocabulary, into comprehensive research and research by means of samples. The comprehensive research relates to a study of the case of all members of the community in question if its purpose is inventory.

Downloads

Download data is not yet available.

References

- توما ي، كبيبر وجيمس آر، تايلور، بحوث التسويق مدخل تطبيقي، الجزء الثاني، دار المريخ، المملكة العربية السعودية، 1993.

- تومي صالح، مدخل لنظرية الاقتصاد القياسي، الجزائر، الجزء الأول، ديوان المطبوعات الجامعية، الجزائر 1999.

- تومي صالح، مدخل لنظرية الاقتصاد القياسي، الجزائر، الجزء الثاني، ديوان المطبوعات الجامعية، الجزائر 1999.

- ثابت عبد الرحمن إدريس، بحوث التسويق أساليب القياس والتحليل واختبار الفروض، الدار الجامعية، 2003.

- عطية عبد القادر محمد عبد القادر، الاقتصاد القياسي بين النظرية والتطبيق، منشورات الدار الجامعية، مصر، 2000.

- المعهد العربي للتخطيط على الموقع: www.arab-api.org/develop_1.htm

- نعمة الله نجيب ابراهيم، مقدمة في الاقتصاد القياسي، مؤسسة شباب الجامعة، مصر، 2002.

Published
2010-01-01
How to Cite
Djemil, A. (2010). Sampling, measurement and data analysis methods. Dirassat Journal Economic Issue, 1(1), 181-207. Retrieved from http://journals.lagh-univ.dz/index.php/djei/article/view/600
Section
Articles