An opportunity to commercialize the religious spiritual tourism industry and its capabilities in Algeria

  • Miloud Zidelkhir University of Laghouat
  • Med Tahar Kadri University of Djelfa
Keywords: tourism, religious spiritual tourism, tourism marketing, Algerian economy

Abstract

The spiritual tourism is an opportunity and a motor of investment in the tourism, when the Algerian economy seeks to benefit it. And it may be the optimal model between any alternates aim to liberate the economy for oneness of the oil and petroleum industry as a since resource.

In this article, we may be describing the different change in the local and the international environment and the vanishing of the petroleum.

After, we can present the tourism sector, than is a perfect solution to this problem. We indicate the particularity case of the spiritual tourism and his capacity. In the ending, we may concluded that is necessary for our Algeria to deployed a lot in the marketing activities in the spiritual tourism.

Downloads

Download data is not yet available.

References

- رفاه قاسم الإمامي. "التنمية السياحية في العراق وارتباطها بالتنمية الإقتصادية". مذكرة ماجستير غير منشورة. قسم الإقتصاد. كلية الإدارة والإقتصاد. الأكاديمية العربية. الدانمارك. 2013.

- بربيش السعيد وشابي حليمة. دور التنويع الاقتصادي من خلال الصناعة السياحية في الجزائر لتحقيق التنمية والتقليص من البطالة. ملتقى استراتيجية الحكومة في القضاء على البطالة وتحقيق التنمية المستدامة. 15 -16 نوفمبر 2011. كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير. جامعة المسيلة.

- هواري معراج ومحمد سليمان جردات. السياحة وأثرها في التنمية الاقتصادية العالمية. حالة الاقتصاد الجزائري. مجلة الباحث. عدد 01 سنة 2004. جامعة ورقلة. الجزائر. ص: 25.

- زايد مراد. السياحة كصناعة في الإقتصاد الوطني، حالة الجزائر. الملتقى الدولي حول: إقتصاديات السياحة ودورها في التنمية المستدامة. 09و10 مارس 2010. كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة بسكرة الجزائر.

- Kotler,Philipe &B.dubois.Marketing Management. 10° edition. Paris:Publi-Union.2000.p40.

- Chantal,Ammi.Le marketing:un outil de decision face à l'incertitude.Paris: ellipses. 1993. P: 13.

- Yacine, Ahmed.Démarche Marketing. In Le Marketing. MRIP.Septembre 1995. P.38.

- الأزهري،محي الدين. التسويق الفعال.مصر: دار الفكرالعربي.1995.ص:19.

- خالد كواش. مقومات ومؤشرات السياحة في الجزائر. مجلة اقتصاديات شمال افريقيا- العدد الأول. ص: 214.

- موسى سعداوي وحكيم بوجطو. أهمية مقومات السياحة الجزائرية في التنمية الاقتصادية للدولة.

الملتقى العلمي الدولي حول: اقتصاديات السياحة ودورها في التنمية المستدامة. بسكرة 09 و10 مارس 2010. كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة محمد خيضر بسكرة – الجزائر.

- علــي موفــق. أهمية القطاع السياحي في الاقتصاد الوطني. رسالة ماجستير غير منشورة. جامعة الجزائر -كلية علوم الاقتصاد وعلوم التسيير- قسم: العلوم الاقتصادية. 2001/2002. ص ص: 5-7.

- "السياحة الدينية نفط دائم متى نستفيد منه؟". المراقب العراقي. العدد 98 بتاريخ: 12-07-2010.

http://www.almurakeb-aliraqi.com/PDF/98/p9.pdf.

- الدليل السياحي العربي. السياحة الدينية والتاريخية- الجزائر.

http://www.patdq.com/12_5.html page consultée le: 27-03-2010

- شبوطي حكيم. الدور الاقتصادي للسياحة مع الاشارة لحالة الجزائر. مجلة البحوث والدراسات العلمية. عدد 05 جويلية 2011. جامعة المدية. ص: 87.

Published
2013-05-01
How to Cite
Zidelkhir, M., & Kadri, M. T. (2013). An opportunity to commercialize the religious spiritual tourism industry and its capabilities in Algeria. Dirassat Journal Economic Issue, 4(2), 183-199. https://doi.org/10.34118/djei.v4i2.585
Section
Articles