The effect of a physical-motor program for the development of (endurance of muscle strength, lengthening of major muscle groups, balance and alignment) for children with mild motor disability (06-02 years)

  • Okba Deghnouch University Of Batna 2
  • Meamar Lebad University Of Batna 2
Keywords: Physical motor program, Carrying muscular strength, Stretching of the major muscle groups, Balance and compatibility, Children with mild motor impairment

Abstract

Perhaps each research has its own objectives, so our research aims mainly to find out the effect of a kinetic program for the development (endurance of muscle strength, lengthening of major muscle groups, balance and compatibility) for children with mild motor disabilities on the growth and acquisition of physical and motor abilities through the application of a raise the performance of physical, motor and perceptual capabilities.

Given the results represented by the high level of muscle balance indicators after implementing the proposed training program, the researcher concluded the following:

- Children with slight mobility disabilities are in urgent need of programs that develop (endurance of muscle strength, lengthening of major muscle groups, balance and compatibility) in order to improve the physical and motor level

Metrics

Metrics Loading ...

References

أحمد، العساف صالح. (1989). مدخل إلى البحث في العلوم السلوكية. الرياض.

أسامة، كمال راتب. أمي، أنور الخولي. (1994). التربية الحركية للطفل. ط3. القاهرة. دار الفكر العربي.

إخلاص، محمد عبد الحفيظ. مصطفى، حسين باهى. (2000). طرق البحث العلمي والتحليل الإحصائي في المجالات التربوية والنفسية والرياضية. القاهرة. مركز الكتاب للنشر.

حلمي، إبراھيم. حورية، حسن. (1964). نشاط الطفل وبرامجه الترويحية. ط1. القاهرة. دار النهضة العربية.

حسن، سليمان. (2007). أطفالنا كيف نتعامل معهم. ط1. كيوان للطباعة والنشر والتوزيع.

خيرية، إبراهيم السكرى. آخرون. (2005). المهارات الأساسية في التربية البدنية لرياض الأطفال الأسوياء وذوي الاحتياجات الخاصة. الإسكندرية.

ماهر، حسين محمود. (2006). الشلل الدماغي التقييم الطبي وقوانين الألعاب. الإسكندرية. المكتبة المصرية.

مروان، عبد المجيد إبراهيم. (1995). القياس والتقويم في التربية البدنية والرياضية. ج1. القاهرة.

محمد، صبحي حسانين. (1987). طرق بناء وتقنين الاختبارات والمقاييس في التربية البدنية والرياضية. القاهرة. مركز الكتاب للنشر.

عزت، عبد الحميد. (2011). الإحصاء النفسي والتربوي تطبيقات باستخدام برنامج spss18. القاهرة. دار الفكر العربي.

- Arabic references in English :

Al-Assaf, A. S. (1989). Introduction to Behavioural Science Research. Riyadh.

Ratib, O. K., & El-Kouli., A. A. (1994). Motor Education for Children. 3rd ed. Cairo: Dar Al-Fikr Al-Arabi.

Abd El-Hafeez, E. M., & Bahy, M. H. (2000). Scientific Research Methods and Statistical Analysis in Educational, Psychological, and Sports Fields. Cairo: Al-Kutub Publishing Centre.

Ibrahim, H., & Hassan, H. (1964). Child Activity and Recreational Programs. 1st ed. Cairo: Dar Al-Nahda Al-Arabiya.

Suleiman, H. (2007). Our Children: How to Deal with Them. 1st ed. Kiwan for Printing, Publishing, and Distribution.

Al-Sukkari, K. I., et al. (2005). Basic Skills in Physical Education for Normal and Special Needs Kindergarten Children. Alexandria.

Mahmoud, M. H. (2006). Cerebral Palsy: Medical Assessment and Game Rules. Alexandria: Egyptian Library.

Ibrahim, M. A. M. (1995). Measurement and Evaluation in Physical Education and Sports. Vol. 1. Cairo.

Hassanein, M. S. (1987). Construction and Standardization of Tests and Measures in Physical Education and Sports. Cairo: Al-Kutub Publishing Centre.

Abdel-Hameed, E. (2011). Psychological and Educational Statistics: Applications Using SPSS 18. Cairo : Dar Al-Fikr Al-Arabi.

Published
2021-03-31
How to Cite
Deghnouch , O., & Lebad , M. (2021). The effect of a physical-motor program for the development of (endurance of muscle strength, lengthening of major muscle groups, balance and alignment) for children with mild motor disability (06-02 years). Social Empowerment Journal, 3(1), 160-171. https://doi.org/10.34118/sej.v3i1.1424
Section
Articles

Plum Analytics

Artifact Widget